Distributeri

Europrom: Domaće!

europrom

Pre dvadeset pet godina Živorad Spasojević i Desimir Tadić osnovali su u Valjevu preduzeće Europrom. Imali smo priliku da s Desimirom razgovaramo o putu do uspeha, razvoju i širenju kompanije, ali i o značaju podrške domaćim privrednicima

Poslovna priča Europroma počela je 1990. godine u kući Desimira Tadića, a u trenutku registracije preduzeće je imalo sto, stolicu, telefon i staru pisaću mašinu Olimpija. Taj, možemo slobodno reći muzejski primerak, Desimir i danas drži u svojoj kancelariji i s ponosom ga pokazuje gostima.
– Zajedno smo radili na širenju kompanije, što tada nije bilo nimalo jednostavno. Devedesete su bile teške kako za započinjanje posla tako i za njegovo održavanje i dalje širenje, ali mi smo se borili – kaže Desimir.
Nažalost, 1997. godine u sabraćajnoj nesreći nastradao je Živorad Spasojević, a u rad i rukovođenje preduzećem uključuju se njegova supruga Zlatica i sin Boško.
– Veoma smo teško podneli taj gubitak. Zlatica i Boško odmah su uključeni u rad preduzeća i sve ove godine zajedno stvaramo i širimo ono što je Žikica započeo – dodaje Desimir.
Nakon 2000. godine preduzeće se ubrzano razvija, a fokusiranje na komercijalu i marketing omogućava mu da se prilagodi sve zahtevnijim potrošačima. Do 2011. godine kompanija je bila fokusirana na manje maloprodajne objekte. Dolazak velikih trgovinskih lanaca i na teritoriju Valjeva, za rukovodstvo Europroma značio je samo jedno – otvaranje velikog objekta koji bi pokrio i taj deo tržišta. Jedanaestog juna 2011. otvorili su Eurocentar. Objekat se prostire na 1.400 kvadratnih metara, od kojih je čak 800 prodajnog prostora, i kupcima nudi 10.000 artikala.
Prema istraživanju Valjevske strukovne škole sprovedenom iste godine, Europrom je poneo laskavu titulu omiljene trgovine Valjevaca, a 2014. u ponovljenom istraživanju vodeća pozicija je potvrđena.
Sa posebnim žarom Desimir govori o Domaćem trgovačkom lancu, čiji je Europrom jedan od osnivača. Lanac je nastao 2010. godine udruživanjem 14 trgovina sa cele teritorije Srbije. Primarni ciljevi bili su bolja nabavka, mogućnost formiranja konkurentnijih cena, i što je možda i najvažnije, očuvanje i promocija domaće privrede.
– DTL danas ima više od 550 maloprodajnih objekata i više od 3.500 zaposlenih, a ono na šta smo posebno ponosni jeste činjenica da po prometu predstavljamo treći trgovinski lanac u zemlji – kaže Desimir.
Važan deo ove domaće priče jeste i lokalna robna marka istog naziva – Domaće! Ideja je potekla od Europroma, a polako će se širiti i na ostale članice lanca. Robna marka Domaće za sada obuhvata 12 proizvođača iz valjevskog kraja koji proizvode meso i prerađevine od mesa, hleb, kolače, jaja, mlečne proizvode, i to na tradicionalan način, ali uz najsavremeniju tehnologiju. Važno je napomenuti da sirovine potiču iz okolnih mesta – Mionice, Lajkovca, Osečine i Uba.
– Tim projektom želimo da podstaknemo male proizvođače da se uključe u našu mrežu. Mislim da je to jedini način da naša privreda napreduje. Malim proizvođačima širom zemlje, koji će imati gde da prodaju svoje proizvode, pružamo šansu za razvoj, zapošljavanje, a samim tim i napredak – kaže Desimir i dodaje da se nada da će uskoro i država prepoznati značaj lokalnih proizvođača i domaće proizvodnje i da podržati takav način rada. MN

 

Ostavi komentar