Analiza tržišta

Jogurt

jogurt

GFK

Analiza tržišta jogurta u Srbiji odnosi se na podatke GfK panela domaćinstava za period od jula 2015. do februara 2016. Konzumacija jogurta među domaćinstvima u Srbiji u posmatranom periodu stagnirala je od istog perioda prethodne godine, dok su se ukupan broj kupaca i učestalost kupovine blago povećali. Skoro 98% ukupnog broja domaćinstava u Srbiji bar je jednom kupilo proizvode iz kategorije jogurta u analiziranom periodu.

gfk-pr-jogurt-slide1
Na domaćem tržištu jogurta posluje oko 90 proizvođača sa više od 150 brendova. Pet vodećih brendova pokriva količinski oko 53% potražnje jogurta u domaćinstvima u Srbiji. Ti brendovi su (abecednim redosledom): Balans+, Granice, Dukat, Meggle i Moja kravica.
Najveći količinski udeo, 31%, u ukupnim kupovinama jogurta imaju mini-marketi, za kojima slede tradicionalne prodavnice sa 30% i supermarketi sa 28%. Svega 5% ukupnih količina jogurta na tržištu domaćinstva kupe u hipermarketima, a preostalih 6% u drugim tipovima prodajnih objekata.
Učešće kupovina jogurta na promociji u posmatranom periodu iznosilo je 17% ukupnih količina na tržištu, dok je učešće trgovačkih maraka tog proizvoda stagniralo na 6% ukupnih količina kategorije.
Panel domaćinstava je standardizovano istraživanje koje u Srbiji neprekidno traje od novembra 2002. U centru pažnje je merenje potrošnje preko 70 proizvodnih kategorija u 1.500 domaćinstava Srbije, a ono što se potroši van domaćinstva nije predmet ovog istraživanja.

 

Nielsen

Istraživanje Retail Audit zasniva se na praćenju prodaje ka krajnjim potrošačima na uzorku prodajnih mesta izabranih tako da budu reprezentativni za kanale prodaje koji se prate.
Obučeni popisivači fizički broje maloprodajne zalihe, beleže nabavke obavljene u proteklom periodu i maloprodajne cene. Konstantno praćenje tih informacija omogućava izveštavanje o obimu i vrednosti maloprodaje, kao i ostalim podacima značajnim za proizvođače, distributere i prodavce. Uključeni kanali prodaje: hipermarketi/supermarketi, velike i srednje prodavnice, male prodavnice, kiosci/paviljoni. Kanali koji nisu uključeni: specijalizovane radnje, kiosci, benzinske stanice, pijace, velikoprodaje koje imaju prodaju i prema kranjim kupcima, kao i cash&carry radnje (npr. Metro).

pregled-trzista-jogurti_market_maj-15-apr16-compatibility-mode_page_7
Od maja 2015. do aprila 2016. u Vojvodini je prodato 26% kategorije, u Beogradu 33%, u centralnoj jugoistočnoj Srbiji 19%, a u centralnoj zapadnoj Srbiji 21%.
Najveći količinski udeo u prodaji kategorije jogurta zabeležili su hipermarketi i supermarketi. U posmatranom periodu taj udeo iznosio je 44%. U velikim radnjama prodato je 35%, u malim prodavnicama 21%, a u kioscima i paviljonima svega 0,1% kategorije.
Vodeći proizvođači, po abecednom redu, a ne prema tržišnom učešću, jesu: Granice, Imlek, Lactalis, Meggle, Private Label Manufacturers. Vodeći brendovi, po abecednom redu, a ne prema tržišnom učešću, jesu: Balans+, Dukat, Meggle, Moja kravica, Private Label Brands.

Ostavi komentar