Svetske trgovine

Abercrombie&Fitch, SAD

Abercrombie&Fitch je američki ritejler koji se fokusira na prodaju garderobe namenjene mlađoj populaciji. Međutim, poslednjih godina brend se bori za svakog kupca potpuno menjajući prvobitni koncept koji ga je proslavio. Da li će na kraju uspeti da se izbori s konkurencijom i bivšim klijentima koji jednostavno više nisu zaljubljeni u ovaj brend, ili će potpuno propasti, ostaje da vidimo

Abercrombie&Fitch je američki ritejler koji se fokusira na prodaju garderobe namenjene mlađoj populaciji. Međutim, poslednjih godina brend se bori za svakog kupca potpuno menjajući prvobitni koncept koji ga je proslavio. Da li će na kraju uspeti da se izbori s konkurencijom i bivšim klijentima koji jednostavno više nisu zaljubljeni u ovaj brend, ili će potpuno propasti, ostaje da vidimo

Brend Abercrombie&Fitch osnovali su Dejvid T. Aberkrombi i Ezra Fič, 1892. godine na Menhetnu, a prepoznatljiv je po izradi odeće – udobne, mladalačke, ali vrhunskog dizajna i kvaliteta. Kompanija ima i dva svoja izdanka: Abercrombie Kids i Hollister Co.

Međutim, ovaj brend više nije toliko popularan kao što je nekada bio. Današnji tinejdžeri pre se odlučuju za kupovinu jeftinijih brendova poput Forever 21, H&M ili Zare. 

Bivši direktor kompanije Majk Džefris više je naškodio reputaciji brenda nego što je pomogao kompaniji. On je mnogo kritikovan zbog izjava da želi da njihovu odeću nose samo kul, zgodni ljudi, kao i zbog toga što su u radnjama prodavci bili oskudno odeveni. 

 

Internacionalna ekspanzija

Sedište kompanije je u Ohaju. Tu se nalazi i distributivni centar koji se prostire na više od 300.000 metara kvadratnih. Tamo su i makete prodavnica, po jedna za svaki brend, koje služe za to da se odrede izgled i raspored u radnjama, kojih samo u Americi ima preko 300. 

Prva radnja van granica Amerike otvorena je u Kanadi 2005. godine, a u Evropi 2007, u Londonu. Posle toga proširili su se i na Milano, Kopen­hagen, Pariz, Madrid, Brisel i ostale veće gradove u Evropi. Abercrombie se može naći i u Aziji, od 2009. godine, kada je otvorena radnja u Tokiju, a onda su usledile i one u Fukuoki, Singapuru, Hongkongu i Seulu.

 


 Zatvaranje radnji

Nedavno je najavljeno zatvaranje 60 prodavnica ovog brenda, što je jasan signal da je kompanija u velikoj krizi. Pokušaji da se brend sačuva promenom imidža nije uspeo. Godinama je Abercrombie bio sinonim za garderobu koju nose kul tinejdžeri, a u poslednje vreme, pokušavali su da prave garderobu za starije mušterije – između 18 i 25 godina. Prestali su da upotrebljavaju prevelik logo firme na garderobi, a i muški modeli su se napokon obukli! Međutim, čini se da su svi pokušaji uzaludni i da kul klinci, pa samim tim i njihova garderoba, jednostavno više nisu kul!


 

Goli marketing

Abercrombie&Fitch poznat je po svojim rasističkim kampanjama koje je radio fotograf Brus Veber. U pitanju su crno-bele fotografije na kojima se nalaze seksi modeli u škakljivim pozama. Interesantno je i to da brend za kampanje angažuje samo svoje radnike. Kasting direktori putuju od Amerike do Londona i po radnjama Abercrombie traže novo lice brenda. 

Deklarišu se kao internacionalni poluluksuzni brend, čemu je mnogo doprinelo i otvaranje radnje na Petoj aveniji, odmah pored Prade i ostalih luksuznih brendova. 

Oni su za svoju odeću izmislili naziv casual luxury pošto koriste najkvalitetnije materijale za izradu opuštene, svakodnevne garderobe. U skladu s tim njihove cene više su od cena drugih brendova koji prave modernu garderobu za mlade, a u svim njihovim prodavnicama van Amerike čak su i skoro dvostruko više!

Posle recesije na početku 21. veka, kompanija je pretrpela velike gubitke pošto je odbila da snizi cene ili uvede popuste i rasprodaje. 

 

Diskriminacija

Kompanija je 2004. godine završila na sudu pošto je optužena da se na mestu „modela” u njenim radnjama ne mogu zaposliti Afoamerikanci, Latinoamerikanci, Azijci i žene. Naime, u prodavnicama su zapošljavani uglavnom muškarci, i to belci. 

Kompanija je morala da isplati 40 miliona dolara svim radnicima koji su aplicirali za posao, a nisu ga dobili zbog diskriminacije.

To nije bila jedina tužba jer su usledile i brojne slične. 


 

Majk Džefris došao je na čelo kompanije 1992. godine i predvideo ekspanziju garderobe namenjene tinejdžerima, pa je A&F u potpunosti preusmerio na to.

Kontroverzni direktor uspešno je vodio kompaniju kroz brojne krize i ne može mu se osporiti činjenica da ju je od 36 radnji i 50 miliona dolara godišnje prodaje doveo do 1.000 prodavnica širom sveta i prodaje od 4,5 milijardi. 

Međutim, brojne tužbe za diskriminaciju, iskorišćavanje zaposlenih i uvredljive kampanje dovele su Abercrombie na ivicu propasti. Iako je Džefris smenjen, kompaniji ne ide ništa bolje. Prodaja je u 2015. godini pala za 10%, a akcije za čak 30%. 

Ostavi komentar