Kategorije proizvoda

Nega kose

GFK

Analiza domaćeg tržišta proizvoda za negu kose odnosi se na podatke GfK panela domaćinstava za period od decembra 2015. do jula 2016. godine. U okviru kategorije proizvoda za negu kose posmatrani su šamponi, regeneratori, sredstva za bojenje kose i sredstva za stilizovanje kose. Očekivano, najzastupljeniji od njih su šamponi koji su odgovorni za 54% tržišne vrednosti ove kategorije. Slede proizvodi za farbanje kose, koji zbog svoje visoke cene čine 27% tržišne vrednosti. Čak 37% domaćinstava u Srbiji je bar jednom u posmatranom periodu kupilo neki od ovih proizvoda. Regeneratori i proizvodi za oblikovanje kose su znatno manje zastupljeni, sa 10% i 9% učešća, respektivno.

nega-kose-slide2
U posmatranom periodu je došlo do blagog povećanja broja domaćinstava koja su kupila neki od proizvoda iz kategorije, pa je penetracija iznosila 86%. Vrednost tržišta prozvoda za negu kose opala je za blizu 3%, usled blagog pada učestalosti kupovina posmatranom periodu i nešto manje kupljene količine u pojedinačnoj kupovini. Veći broj domaćinstava se u posmatranom periodu odlučio za kupovinu proizvoda za oblikovanje kose, pre svega gelova i lakova za kosu, zbog čega je ova kategorija ostvarila porast tržišne vrednosti od 10%. Šamponi su češće kupovani u pakovanjima većim od 500ml, dok su regeneratori kupovani u manjim pakovanjima.
Na tržištu Srbije mogu se naći proizvodi za negu kose od preko 130 proizvođača, od kojih se po tržišnom učešću izdvaja pet vodećih, abecednim redosledom: Colgate Palmolive, Garnier, Henkel&Schwarzkopf, Procter&Gamble i Stevan Still. Trgovačke marke zabeležile su mali porast i u periodu od decembra 2015. do jula 2016. ostvarile tržišno učešće od 3%, pri čemu su čak 2% zauzeli šamponi.
Potrošači su u posmatranom periodu smanjili kupovine proizvoda za negu kose u tradicionalnim prodavnicama, pa njihovo učešće u ukupnim kupovinama sada iznosi 21%, dok su povećali kupovine u supermarketima
23% i minimarketima 24%. Najveći porast učešća u posmatranom periodu ostvarile su drogerije u kojima je kupljeno čak 15% vrednosti kategorije. U hipermarketima je kupljeno 8%, a na pijacama 2%.

 

Nielsen

Retail Audit se zasniva na praćenju prodaje ka krajnjim potrošačima na uzorku prodajnih mesta izabranih tako da budu reprezentativni za kanale prodaje koji se prate. Obučeni popisivači fizički broje maloprodajne zalihe, beleže obavljene nabavke u proteklom periodu i beleže maloprodajne cene. Konstantno praćenje ovih informacija omogućava izveštavanje o obimu i vrednosti maloprodaje, kao i ostalih podataka značajnih za proizvođače, distributere i prodavce.
Uključeni kanali prodaje: hipermarketi / supermarketi, velike i srednje prodavnice, male prodavnice, kiosci/paviljoni.
Kanali koji nisu uključeni: specijalizovane radnje, kiosci, benzinske stanice, pijace, velikoprodaje koje imaju prodaju i prema kranjim kupcima, kao i cash&carry radnje (npr. Metro).
U periodu od septembra 2015. do avgusta 2016. godine u Vojvodini se, količinski posmatrano proda 26% kategorije, u Beogradu 28%, u centralnoj jugoisotočnoj Srbiji 23%, a u centralnoj zapadnoj Srbiji 23%. Najveći deo kategorije se proda u hiper i supermarketi. U periodu od septembra 2015. do avgusta 2016. godine taj udeo iznosi 37%. Kroz kanal velikih radnji proda se 20%, a za njima slede male radnje kroz koje se proda 17%. U kanalu drogerija je generisano 26% kategorije.

Vodeći proizvođači, po abecednom redu, a ne prema tržišnom učešću su: Afrodita Kozmetika, Henkel, L’oreal, Private Label Manufacturers, Procter & Gamble.
Vodeći brendovi, po abecednom redu, a ne prema tržišnom učešću su: Afrodita, Glamur, HD&SH, Private Label Brands, Schauma.

Ostavi komentar