Trendovi

Pospešite prodaju na kraju godine

Praznična atmosfera sa sobom donosi i povećanju potrošnju. Mnogi odlučuju da počaste sebe i svoje najbliže, pa za to ne žale da izdvoje ušteđevinu, trinaestu platu ili dozvoljeni minus. Tome se posebno raduju prodavci, jer njihove radnje bar u ovim mesecima bivaju pune. Istraživači su se pozabavili pitanjem koji će trendovi zasigurno povećati potrošnju na kraju 2016. godine 

 

Viši budžeti. Nije novina da u doba praznika većina odredi bar malo viši budžet za mesečnu potrošnju. Čak i oni kupci čija su primanja minimalna, potrošiće više, što dovodi do ukupnog povećanja potrošnje za 10 odsto.

Hipsteri troše više. Fakultetski obrazovani milenijalci, mladi radno sposobni ljudi, prate trendove i vole da troše novac pre svega na sebe i svoje užitke. Baš zato, očekuje se da pripadnici te grupe potroše skoro duplo više novca tokom prazničnih meseci nego ostali.

Kupovina preko društvenih mreža. Iako se i za milenijalce može reći da žive onlajn, za narednu generaciju, takozvanu generaciju Z, to apsolutno važi. Deca modernog doba komuniciraju onlajn i po svemu sudeći najbolje reaguju na video-sadržaje. Ukoliko želite da povećate prodaju baš toj populaciji, treba da znate da ona ne reaguje na klasične reklamne kampanje. Za razliku od milenijalaca, koji vole iskustva, pripadnici generacije Z vole opipljive stvari. Baš zato će najbolja reklamna kampanja namenjena njima biti ona u formi videa, i to onog gde njihov idol s društvenih mreža (poput YouTube zvezda) daje mišljenje o određenim proizvodima.

Roditelji milenijalci plaćaju preko telefona. Mladi roditelji koji žongliraju obavezama oko dece i svojim zahtevnim poslovima, sve češće koriste mobilne telefone za plaćanje. Oni su generacija koja je daleko optimističnija kada je novac u pitanju, imaju više poverenja u banku i zainteresovani su za nove metode plaćanja. Prazničnu kupovinu oni počinju ranije nego ostali i uživaju u njoj mnogo više.

Želja za kupovinom bez poteškoća. Ono što većini kupaca smeta u toku praznične kupovine jesu gužve. Često ljudi žele da dođu u prodavnicu i pogledaju stvari koje su videli onlajn, ali ne mogu da ih pronađu u gužvi. Zato je za ritejlere dobro ukoliko u radnji imaju bežični internet kako bi kupac mogao da prati i upoređuje artikle onlajn, ali i da obezbedi više dobro obaveštenih prodavaca koji će priskočiti u pomoć svakom kupcu.

catxmasOnlajn kupovina. Prošle godine prodaja preko interneta porasla je za 25 odsto. Baš zbog pomenutih gužvi, ali i sve češćih pogodnosti koje ritejleri nude za onlajn kupovine, kao i mogućnosti da u svakom trenutku prate gde se nalazi njihova pošiljka i kada će biti dostavljena, kupci se sve češće odlučuju za taj način! Stoga bi, ukoliko već niste, trebalo dodatno da investirate u bolje prezentovanje svoje firme ili brenda na internetu.

Besplatna dostava. Mnogi svetski brendovi odlučuju da za vreme praznika daju dobre popuste i omoguće kupcima besplatan shipping, ali i vraćanje proizvoda ukoliko im ne odgovara. Treba da razmislite o tome na koje sve načine možete da izađete u susret kupcu, na primer cenom, iskustvom, prijatnom kupovinom, brzom dostavom i slično.

Uvek negde postoji popust. Kako svet postaje globalno selo, mladi i obrazovani kupci više ne čekaju da u lokalnim prodavnicama počne sezona sniženja. Kupovina preko interneta omogućila je da kupcima razni proizvodi budu dostupni tokom cele godine. Naime, prema istraživanjima, većinu praznične kupovine milenijalci će obaviti pre nego što počnu zvanična sniženja.

Brend je važan. Međutim, nemojte očajavati! Iako je konkurencija toliko jaka i čini se da je naučna fantastika izboriti se da kupac ostavi novac baš u vašoj radnji, dobra vest je što se ljudi vezuju za brendove. Oni se osećaju prijatnije kada kupe nešto što im je poznato, što se nalazi u njihovoj blizini, što mogu fizički da vide i probaju pre nego što pazare, tako da izvesna lojalnost brendu postoji. Zato, umesto da razbijate glavu oko toga kako da ostanete u toku sa svim svetskim trendovima, usmerite se ka održavanju dobrih odnosa s postojećim, vernim kupcima.

Sezona brige o drugima. U doba praznika svi postanu sentimentalni. Baš tada su i mnogo veće šanse da će se znatno više ljudi uključiti u humanitarne akcije, davanje donacija, pomaganje siromašnima… Ako je vaš brend društveno odgovoran, u prazničnom periodu imaćete više posla.

Pokloni za kućne ljubimce. U ovo doba godine, novac se troši na najmilije. Kako u tu grupu mnogi svrstavaju i svoje ljubimce, izvesno je da će dobar deo budžeta za novogodišnje poklone biti izdvojen i za njih. PN

Ostavi komentar