Kategorije proizvoda

Supe

GFK

Analiza tržišta supa u Srbiji odnosi se na podatke GfK panela domaćinstava za period od decembra 2015. do jula 2016. godine. Od ukupnog broja domaćinstava u Srbiji, 81% bar jednom je kupilo proizvod iz te kategorije. I pored toga tržište supa u Srbiji u posmatranom razdoblju beleži vrednosni pad od istog perioda prethodne godine. Na smanjenje ukupne vrednosti kupljenih supa uticalo je smanjenje učestalosti kupovine, kao i količine kupljene u jednom odlasku u kupovinu. Na domaćem tržištu supa postoji preko 40 brendova, od kojih pet vodećih generiše oko 65% ukupnih količina. Ti brendovi su (abecednim redosledom): Aleva, C, Podravka, Takovo i Yumis. Najviše supa prodato je u mini-marketima, koji drže 34% količinskog učešća u kategoriji. Za njima slede tradicionalne prodavnice sa 30%, supermarketi sa 27% i hipermarketi, u kojima se za potrebe domaćinstava kupi 9%.  Promocije su sve zastupljenije, pa je njihovo učešće poraslo na 23%. Trgovačke marke takođe beleže rast učešća u ukupnim količinama na 8%. Posmatrano po segmentima unutar kategorije, 89% količinskog tržišnog učešća imaju supe u kesici, dok su sa 11% zastupljene supe u kocki.
Panel domaćinstava je standardizovano istraživanje koje u Srbiji neprekidno traje od novembra 2002. U centru pažnje je merenje potrošnje više od 70 proizvodnih kategorija u 1.500 domaćinstava Srbije. Ono što se potroši van domaćinstva nije predmet ovog istraživanja.

supe-slide1

 

 

IPSOS

Supe u kesici, instant supe ili gotove supe najčešći su nazivi za kategoriju upakovanih supa. Supa je, inače, važan deo svakodnevne ishrane, a na čestu upotrebu supe iz kesice najviše utiče tempo života koji uslovljava stil pripremanja hrane između tradicionalnog i modernog. U okviru BRANDpuls istraživanja kontinuirano se prate marketinški pokazatelji uspeha za kategoriju supa u kesicama i brendove unutar nje, a podaci se mogu analiziratisa stanovišta demografije, životnog stila potrošača i njihovih kupovnih navika.
Supe u kesicama u Srbiji koristi veliki broj potrošača, a u poslednjem merenom periodu, maj–jun 2016. godine, dostignut je istorijski maksimum: 81,2% stanovnika starosti od 15 do 64 godine koristilo je proizvode iz te kategorije, što je daleko najveći procenat u regionu.
Trećina korisnika supa pripada heavy segmentu, tj. potrošačima koji supe iz kesice konzumiraju najmanje dva puta nedeljno. Najveći je udeo medium segmenta – 42% potrošača supe konzumira najmanje dva puta do jednom mesečno. Nešto manje od trećine korisnika je u light segmentu, tj. supe iz kesice konzumira jednom mesečno i ređe. Manje od petine populacije starosti između 15 i 64 godine nikada ne koristi tu kategoriju. Među njima je nešto više muškaraca, starijih osoba, nižeg obrazovanja i stanovnika seoskih sredina.
Za većinu korisnika marka supe je manje ili više bitna, a za dva od pet konzumenata veoma bitna. Dve trećine potrošača smatra da je supa „pola ručka”, kao i da su one u kesicama preporučljive za razne tegobe. Polovina ciljne grupe priželjkuje pakovanja supa prilagođena broju konzumenata.
Među heavy korisnicima dve trećine smatraju da je najvažnije u toku dana pojesti nešto kuvano, a trećina priznaje da im obroci nisu ustaljeni, te da se hrane neredovno, iako se u 60% domaćinstava svakodnevno kuva. Nešto manje od 10% najučestalijih korisnika najčešće kupuje privatne robne marke supe u kesicama, a primećuje se i rast upotrebe u pojedinačnim porcijama.

 

NIELSEN

Uključeni kanali prodaje: hipermarketi/supermarketi, velike i srednje prodavnice, male prodavnice, kiosci/paviljoni. Kanali koji nisu uključeni: specijalizovane radnje, kiosci, benzinske stanice, pijace, velikoprodaje koje imaju prodaju i prema krajnjim kupcima, cash&carry radnje (npr. Metro). Od avgusta 2015. do jula 2016. godine u Vojvodini je, količinski posmatrano, prodato 26% kategorije, u Beogradu 28%, u centralnoj jugoistočnoj Srbiji 23%, a u centralnoj zapadnoj Srbiji 23%. Najveći količinski udeo u prodaji kategorije instant supe zabeležili su hipermarketi i supermarketi. U posmatranom periodu taj udeo iznosio je 47%. U velikim radnjama prodato je 30%, a u malim 23% kategorije.
Vodeći proizvođači, po abecednom redu, a ne prema tržišnom učešću, jesu: Aleva, Nestlé, Podravka, Private Label Manufacturers, Yumis.
Vodeći brendovi, po abecednom redu, a ne prema tržišnom učešću, jesu: Aleva, C, Podravka, Private Label Brands, Yumis.


Šta kažu proizvođači

Marina Milojević
koordinator marketinga u kompaniji Yumis

Yumis bistre supe se izdvajaju kao top artikli kategorije supa ali ne zaostaju ni krem supe, supe sa knedlama, nove premium supe sa potpuno novim ukusima po svetskim recepturama. Šezdeset odsto prodaje na domaćem tržištu se ostvaruje kroz lokal KA i TT, preostalih 40 odsto kroz KA. Postoji i tendencija rasta kupovine u TT kanalu i takozvanim komšijskim radnjama, ali se supe jednako dobro prodaju u svim formatima.Kategorija supa nema izraženi sezonalitet, stabilna prodaja se ostvaruje tokom cele godine, uz malu promenu strukture bistre-krem supe u letnjem-zimskom periodu.


Zorana Kepčija Popović
direktorka marketinga

Supe su značajna kategorija u portfoliju Aleve, prisutne na tržištu više od 40 godina. Aleva porodične supe podeljene su u tri grupe A la Baka, A la Mama i A la Chef: A la Baka su bistre mesne supe sa testeninom, kreirane po uzoru na pravu domaću supu. A la Mama supe su izgledom i izborom ukusa prilagođene izbirljivom potrošaču: kokošije, goveđe i supe na bazi povrća, sa testeninom različitih oblika od „klasičnih“ do testenine u obliku životinjica u dečjoj Zoopa supi. Krem supe, mesne i sa povrćem kao i supe sa griz i mesnim knedlama nalaze se u kategoriji A la Chef, cenovno najvišoj ali i dalje dostupnoj našim potrošačima.
Pored porodičnih supa, Aleva proizvodi i instant supe u kesicama Quik – sa povrćem, začinima i testeninom instant kvaliteta koji omogućavaju pripremu toplog obroka bez kuvanja i za samo nekoliko minuta. Posebno smo ponosni što su upravo Quik supe razvile ovu kategoriju na našem tržištu i što smo u njoj i dalje lideri. Pored klasičnih krem i bistrih supa postoje i Quik Vita supe sa dodatkom vitamina kao i Quik Natur supe bez aditiva.
Naše najprodavanije porodične supe su Domaća kokošija i Domaća goveđa supa, Kokošija supa sa mesom, Posna supa i naravno, Paradajz čorba. Trend tržišnog učešća ovih supa pokazuje da su potrošači prepoznali kvalitet Aleva proizvoda koji su pod stalnom, strogom kontrolom naših stručnih kadrova od prijema do finalizacije.
Zahvaljujući dobroj distribuciji i iskusnom i obučenom prodajnom timu, Aleva supe su zastupljene u svim formatima s tim da smo posebno usmereni na vece formate: hiper i super markete.
Razvoj novih receptura i unapređenje postojećih, poboljšanje izgleda i funkcionalnosti pakovanja uz permanentnu kontrolu kvaliteta omogućavaju nam da kupcima ponudimo proizvode prepoznatljive po kvalitetu, po tržištu prilagođenim cenama. To je princip koji će i ubuduće biti osnova poslovne strategije Aleve.

Ostavi komentar