Analiza tržišta

Konzervirana riba

Iako nutricionisti već odavno preporučuju konzumiranje ribe tri puta nedeljno, u Srbiji se ona najviše kupuje u vreme posta. Najčešće vrste morske ribe koje se jedu u našoj zemlji jesu tunjevina i sardina. Mogu da se nađu u svežem, zamrznutom i konzerviranom obliku.

Od svih oblika u kojima se tunjevina može naći, konzervirana je najdostupnija potrošačima. Ona je i prilično jeftina. Na policama prodavnica u Srbiji ima pregršt vrsta konzervirane ribe različitih proizvođača.
Konzervirana riba ima nizak nivo toksina, ali i kalorija. Ista količina konzervirane tunjevine ima 60 kalorija više nego sveža. Tunjevina u ulju znatno je masnija, ali i ima najveće količine omega 3 i omega 6 masnih kiselina. Sardine se zbog svojih nutritivnih vrednosti smatraju najboljim izborom kada je konzervirana riba u pitanju.
Riba u konzervi može da se koristi kao dodatak jelima i salatama. Može da se priprema i kombinuje na različite načine: u obliku salate sa testeninom, kao glavni sastojak sendviča, u paradajz sosu sa bosiljkom…
Potrošačima su svakako omiljene paštete od ribe. Na tržištu ih ima sa različitim ukusima i u različitim pakovanjima.

Najveći količinski udeo u prodaji kategorije konzervirane ribe beleže hipermarketi i supermarketi (Nielsen).

Analiza tržišta tunjevine u konzervi u Srbiji odnosi se na podatke GFK panela domaćinstava za period od januara do avgusta 2016. godine.

Konzerviranu tunjevinu je u posmatranom periodu bar jednom kupilo 60% domaćinstava u Srbiji, što predstavlja povećanje baze kupaca u odnosu na isti period prethodne godine. Tržište tunjevine u konzervi je zabeležilo rast, pre svega količinski. Prodate količine su se povećale blizu 6%, dok je ukupna vrednost ovih kupovina porasla oko 4%. Jedan od faktora koji su uticali na ovo uvećanje jeste zapaženi rast učešća promocija u ukupnim kupovinama tunjevine – čak 28% ukupnih količina kategorije kupljeno je kroz neki vid promocije ili akcije.

Na domaćem tržištu prisutno je četrdesetak proizvođača koji u svojoj ponudi imaju ukupno oko 60 brendova tunjevine u konzervi, pri čemu je u posmatranom periodu pet vodećih brendova odgovorno za više polovine vrednosti kupljenih proizvoda. Ti brendovi su, abecednim redosledom: Eva, La Perla, Ocean, Premia, Rio Mare. Pojava trgovačke marke među top 5 brendova na tržištu nije iznenađenje, uzevši u obzir da uprkos blagom padu učešća čak 34% prodatih količina odlazi na trgovačke marke.

Tunjevina u konzervi se najviše kupuje u supermarketima, koji imaju 31% količinskog učešća u ukupnim kupovinama domaćinstava.

U posmatranom periodu, domaćinstva su nešto više kupovala u minimarketima, pa je čak 30% količina kupljeno u ovim formatima. Tradicionalne prodavnice su zabeležile blagi pad učešća, pa je u njima kupljeno 25% količina. dok nešto manje imaju tradicionalne prodavnice i minimarketi – po 27%. U najvećim prodajnim formatima kupljeno je 12%, dok preostalih 3% odlazi na sve druge formate (pre svega pijace). MN

Ostavi komentar