Supe iz kesice

 

NIELSEN

Stevan Cvetković
market analyst, Nielsen Serbia

Najviše supa, 45,2 odsto, prodaje se u hipermarketima i supermarketima, u velikim prodavnicama 26,6 odsto, a u malim radnjama 28,2 odsto. 

U Beogradu je generisano 28 odsto prodaje kategorije, u Vojvodini 26,1 odsto, u centralnoj jugoistočnoj Srbiji 22,9 odsto, a preostala 23 procenta dolaze iz centralne zapadne Srbije.

Bistra supa je najzastupljeniji tip supe i nosi 90,6 odsto količinske prodaje, dok ostatak od 9,4 odsto pripada krem supama.

Gledajući količinsku prodaju prema sadržaju, najprodavanije su supe sa piletinom i nudlama, koje nose oko 38 odsto prodaje, dok oko 18 procenata odlazi na govedinu i nudle.

Najprodavanije je pakovanje od 65 grama, koje nosi oko 22 odsto prodaje.

Vodeći proizvođači (po abecednom redu, a ne prema tržišnom udelu): Aleva, Nestlé, Podravka, Private Label Manufacturer i Yumis.

Vodeće robne marke (po abecednom redu, a ne prema tržišnom udelu): Aleva, C, Podravka, Private Label Brands i Yumis.

 

IPSOS

Aleksandra Jovanović
project manager

Supe u kesici, instant supe ili gotove supe najčešći su nazivi za kategoriju upakovanih supa. Supe, inače, predstavljaju važan deo svakodnevne ishrane, a na čestu upotrebu supa iz kesica najviše utiče savremeni tempo života koji nameće novi način pripremanja hrane, između tradicionalnog i modernog.

U okviru BRANDpuls istraživanja kontinuirano se prate marketinški pokazatelji uspeha za kategoriju supa u kesicama i brendova unutar nje, a podaci se mogu analizirati sa stanovišta demografije, lifestylea potrošača i njihovih kupovnih navika. 

Marketinški pokazatelji su važni za uspešno vođenje brenda kroz sliku stanja brenda i ranog uočavanja mogućih problema i prilika. Podaci korišćeni u analizi koja sledi prikupljeni su u prvoj polovini 2013. godine na teritoriji Srbije. 

VELIČINA KATEGORIJE
U uvodnom delu već smo rekli da se supe u kesicama u Srbiji koriste često, a koristi ih nešto manje od 80 odsto potrošača starosti od 15 do 64 godine, što je daleko najveći procenat u regionu. 

Glavna prednost supa u kesici jeste spoj dobrog ukusa, hranljivih sastojaka i uštede vremena. Sem što utole glad, supe iz kesice i okrepljuju, greju, opuštaju... Uglavnom se konzumiraju u sklopu većeg obroka, najčešće ručka. Kao samostalno jelo jedu se uveče, ali često i za vreme bolesti. U Srbiji se supe iz kesica i dalje preporučuju kao pomoć pri lečenju povišene temperature ili stomačnog virusa.

PROFIL KORISNIKA
Trećina populacije pripada najvećem segmentu medium korisnika kategorije, koji čini 32 odsto stanovništva. U heavy segmentu je 24 odsto potrošača, koji supe u kesicama konzumiraju najmanje dva puta nedeljno. Najmanji deo potrošača (21 odsto) je u segmentu light. Nešto manje od 25 odsto potrošača u Srbiji, ne koristi nikada ovu kategoriju. Među njima je nešto više muškaraca, starijih osoba, nižeg obrazovanja i žitelja seoskih sredina. Među heavy korisnicima supa u kesicama je nešto više neoženjenih muškaraca, starosti između 15 i 40 godina, i to iz gradskih sredina, a najviše ih je u regionu centralne i južne Srbije. Među potrošačima koji najređe konzumiraju kategoriju znatno je više žena starijih od 50 godina, višeg i visokog obrazovanja. 

VELIČINA KATEGORIJE
Više od polovine korisnika kategorije smatra da je supa pola ručka, kao i da su supe u kesicama preporučljive za neke tegobe. Trećina smatra da domaće supe pripremaju žene koje imaju puno vremena, dok jedna od pet osoba misli da su supe u kesicama jednako kvalitetne kao i domaće supe. 

POZICIJA BRENDA NA TRŽIŠTU
Nivo korišćenja (usage) jeste marketinški indikator koji najbolje govori o vitalnosti brenda. Praćenje korišćenja je važno za procenu potrošačke mase na koju u određenom trenutku možemo računati. Za povećanje baze potrošača potrebno je voditi računa o njihovim potrošačkim potrebama i navikama (usage&attitude) kako bismo brend mogli dodatno marketinški pozicionirati bliže potrebama potrošača.

Prema podacima dobijenim iz BRANDpuls istraživanja, vidimo da su među prvih pet supa na domaćem tržištu čak tri supe domaćih proizvođača, od kojih je prva po procentu korišćenja supa C. Supe C najčešće koristi četvrtina korisnika kategorije, potom slede supe Maggi i Podravka sa upola manjim procentom primarnih korisnika, dok su na četvrtom, odnosno petom mestu, dve supe domaćih proizvođača Yumis i Aleva. 

 

GFK 

Aleksandar Sinđelić
direktor Panela

Analiza tržišta supa u kesicma u Srbiji odnosi se na podatke GfK panela domaćinstava za period od decembra 2012. zaključno sa majem 2013. godine.

Supe u kesici pripadaju grupi gotovih jela koja se brzo i lako spremaju, kao zamena za domaće supe. U posmatranom periodu od šest meseci, supe u kesici kupilo je čak 71 odsto domaćinstava u Srbiji, što govori o njihovoj prihvaćenosti kod potrošača. 

Na tržištu je registrovano nešto manje od trideset proizvođača, koji nude oko 35 različitih robnih maraka. Četiri vodeća proizvođača izdvajaju se od svih, i drže oko 70 odsto količinskog tržišnog udela. Od njih, dva vodeća dominiraju, dok druga dva imaju manje udele od pomenutih, ali više od ostalih učesnika na tržištu. Abecednim redosledom, to su: Aleva, Nestlé, Podravka i Yumis. 

Najbitniji kanal prodaje za supe u kesici, po količinskom prometu, jesu tradicionalne prodavnice, u kojima se proda 32 odsto svih količina. Ništa manje važni nisu ni supermarketi, sa 27 odsto, i minimarketi, sa 24 odsto količina. U ostalim kanalima promet je znatno manji, pa tako od hipermarketa potiče osam odsto količinskog prometa, od cash&carry objekata šest odsto, dok od ostalih kanala dolaze dodatna tri procenta količina supa u kesici. 

Trgovačke marke u ovoj kategoriji su zastupljene iznad proseka, sa oko sedam odsto količinskog učešća. To pokazuje da su trgovci prepoznali potencijal ove kategorije za plasman sopstvenih maraka. Ostaje da se vidi kako će se dalje odvijati razvoj trgovačkih maraka na ovom tržištu, i da li će one uspeti da naprave još veći uspeh. 

S druge strane, od kupovina na promociji potiče oko devet odsto količinskog prometa, što je nešto iznad proseka za tržište robe široke potrošnje. Ostatak količina proda se po regularnim cenama. 

Ako posmatramo podelu supa u kesici po ukusu, možemo reći da je najprodavanija kokošja supa, od koje potiče 49 odsto količina kategorije. Ako njoj pridodamo i pileću, to je još dodatnih pet odsto količina. Solidno zastupljena je i goveđa supa, sa 21 odsto količinskog učešća. Sledi posna supa, sa devet odsto, supa od pečuraka sa tri odsto, dok na ostale varijante odlazi dodatnih 13 odsto količina. 

Tržište supa u kesicama je inovativno, pre svega u pogledu smišljanja novih ukusa. Poznatije robne marke povremeno se oglašavaju i tako intenziviraju borbu za tržišno učešće i pridobijanje potrošača. Svakako, biće zanimljivo videti naredne poteze proizvođača i pratiti dalji razvoj prilika u kategoriji supa u kesici. 

 Panel domaćinstava je standardizovano istraživanje koje u Srbiji neprekidno traje od novembra 2002. godine. U centru pažnje je merenje potrošnje preko 70 proizvodnih kategorija u 1.500 domaćinstava u Srbiji (ono što se potroši van domaćinstva nije predmet ovog istraživanja).

Prelistajte novi broj

Novi Proizvodi

Delta Agrar MODI jabukeova klupska sorta jabuke na našem tržištu, specifičnog izleda, karmin crevene boje, jedinstvenog...

Bambi Plazma shake&goIz Bambija ove jeseni stiže Plazma Shake&Go, kombinacija Plazme i mleka. Priprema se...

Apatinska pivara: Čaša na poklonOd početka septembra do isteka zaliha u svim key account objektima po standardnoj ceni prodaje...

Imlek JOGOOD s jabukom i zovom  Kompanija Imlek ponudila je tržištu novi voćni jogurt – Jogood jabuka i zova.  KP: 330 g PET...

Pepsico: Chipsy domaćinski pekarski krompirompanija Marbo predstavila je novi ukus Chipsy domaćinski pekarski krompir i pokrenula kampanju...

Market network

Market network je specijalizovan portal za menadžment u trgovini i sektoru robe široke potrošnje. Obraća se profesionalcima u trgovinskim lancima, proizvodnim kompanijama, uvozno-izvoznim firmama, svim  trgovinskim formatima kao i drugim učesnicima u sektoru trgovine i nije za potrošače. Market network prati i obaveštava ciljnu grupu o trenutnom stanju u trgovini Srbije, regiona i sveta, aktuelnim temama, novim proizvodima i trendovima...

 

Market network is a specialized portal for management in trade and consumer goods sector. It is devoted to professionals in retail chain-stores, manufacturing companies, import-export companies, all trade formats as well as other participants in the trade sector and it is not for consumers. Market network monitors and informs target groups about the current situation in the trade sector in Serbia, the region and the world, it writes about current issues, new products and trends...