Domaće trgovine Intervju Konsalting

Stajling je deo poslovne komunikacije

Duško Trifković,
direktor kompanije Movem Fashion

 

U godini jubileja, sa Duškom Trifkovićem, direktorom kompanije Movem Fashion  razgovarali smo o uspehu, modi, muškarcima u Srbiji…

Jedna od vodećih kompanija u premijum segmentu modne garderobe u Srbiji jeste Movem Fashion. Počela je da radi 1997, a četiri godine kasnije postala zvanični franšizni partner Hugo Bossa. Tada je i otvorila prvu monobrend radnju u Beogradu. Danas je Movem Fashion i zvanični partner renomiranog brenda Canali i distributer italijanskog brenda Trussardi. Ove godine slavi dve decenije uspešnog poslovanja

Godine 1997. u Centru Sava otvorili ste prvu multibrend prodavnicu. Kako je izgledao početak i kako se posao razvijao?
– Kao i na svakom početku bilo je neizvesno, ali optimizam i vera u uspeh neprestano su nam davali snagu za korak napred.

S kojim ste se izazovima u poslovanju susretali?
– Odustati ili ne, da li iznova početi ciklus i kako naći pravi balans i meru između poslovanja i života. Tako je i sada kada pripremamo četvrtu obnovu Boss Stora.

Na koji način organizujete svoj tim?
– Sistem je sve. Da bi mogao dobro da igra, svaki tim mora da bude u kondiciji, da vežba. Osim toga, treba znati i odrediti ulogu svih u sistemu, uz neizbežnu konstantnu kontrolu i analizu. S druge strane, moraju da postoje i trenuci opuštanja. Jednostavno, neophodno je da se napune baterije.

Koji je vaš recept za uspeh?
– Poverenje i lojalnost. Naš klijent i njegove potrebe su imperativ. Dobra energija tima prenosi se i na klijente.

Budući da mnogo ulažete u marketing, koja marketinška strategija, prema vašem mišljenju, garantuje uspeh?
– Ne postoji univerzalan ključ. Digitalni marketing danas je na prvom mestu svakako, ali smatram da su u našem slučaju CRM aktivnosti podjednako važne, kao i briga o klijentu, poznavanje klijenta i njegovih potreba.

Koje osobine karakterišu dobrog menadžera?
– Tolerantnost, emocionalna zrelost, profesionalizam i empatija, kao i postavljanje realnih ciljeva.

Da li vam to što radite zajedno s bratom olakšava ili otežava posao?
– Razlike i jesu ono što nas čini produktivnom kombinacijom. Nije uvek lako odvojiti poslovno od privatnog, ali uspevamo, rekao bih uspešno, već dvadeset godina.

Ove godine slavite dve decenije uspešnog poslovanja. Šta planirate za naredni period?
– Novu multibrend radnju i renoviranje Boss Storea po poslednjem konceptu. U jubilarnoj, 20. godini imaćemo najveće investicije jer planiramo strateški korak kada je u pitanju multibrend koncept.

Planirate li u skorije vreme uvođenje još nekih brendova?
– Ove godine već smo uveli italijanski brend Zzegna, koji je svojom modernom linijom osvežio ponudu u multibrend radnji. Zasad je u planu samo da zaokružimo kompletnu ponudu Hugo Bossa lansiranjem brenda Hugo.

Budući da svake godine organizujete izbor za Movem heroine, kojim kriterijumima se vodite prilikom izbora? Ko su dobitnice te nagrade?
– Biramo dame za koje smatramo da su svojim likom i delom postale primer i uzor, a pritom srušile sve arhetipove o polu koji postoje u našem društvu, poput Roze Luksemburg i Klare Cetkin u njihovo vreme. Tu nagradu do sada su dobile Nataša Kovačević, Jelena Bulatović, dr Jelena Vasiljević, prof. Rajna Dragićević.

Koliko se današnji srpski kupac razlikuje od onog iz druge polovine devedesetih, kada ste počeli da poslujete u Srbiji?
– Srpski kupac danas je edukovaniji nego pre dvadeset godina. Odluke o kupovini donose se na osnovu mnogo više informacija nego ranije. Pre nego što dođu u radnju, kupci znaju šta žele, i pošto proizvod verovatno imate, izazov je obezbediti im uslugu kakvu žele – pre, za vreme i posle kupovine.

Koliko je stajling važan u poslovnoj komunikaciji?
– Uvek je bio važan. Stajling je jednostavno deo prvog utiska koji ostavljate na potencijalnog partnera, klijenta, kolegu, bilo u poslovnoj bilo u nekoj drugoj komunikaciji.

Šta mislite, da li muškarci u Srbiji dovoljno vode računa o svom izgledu?
– Da, poslednjih godina vidimo da se to znatno promenilo, ali potrebno je da se još mnogo predrasuda odbaci i kreativnost pusti na slobodu.

I za kraj, posavetujte naše čitaoce kako da se obuku za poslovni sastanak, a kako za svečani prijem ili poslovnu gala večeru.
– Poslovna gala večera ne bi trebalo da prođe bez odela, a ako je događaj ekskluzivan, i smokinga. Moj favorit ove godine su tamnoplava odela.
Poslovni sastanak, s druge strane, dozvoljava ležernije pantalone uz obavezan sako i košulju. Cipele se, naravno, podrazumevaju uz obe kombinacije.

Ostavi komentar