Konsalting

Zašto je važno da zaposleni veruju u kompanijske vrednosti

Branislava Majstorović
suosnivač CARS-a (Coaching Association for Resourceful Serbia)

Istraživanje sprovedeno u Americi prošle godine otkriva da samo 23% zaposlenih tvrdi da se vrednosti za koje se zalaže kompanija u kojoj rade poštuju u svakodnevnom poslu, a samo 27% veruje i može da se identifikuje s vrednostima koje propagira poslodavac….

 

Ovi nalazi ukazuju da se radnici ne identifikuju sa vrednostima i kultururom svoje kompanije – ili sa onim što rukovodioci tvrde da su vrednosti i kultura kompanije, jer u mnogim kompanijama postoji velika razlika između željene kulture i kulture koju zaposleni doživljavaju.
Koliko znam, na našim prostorima odavno (ako ikada) nije rađeno slično istraživanje i ako mogu da uzmem u obzir moje skromno iskustvo iz edukacije zaposlenih, rekla bih da je procenat još niži.
Ukoliko želimo da naši zaposleni, na radnom mestu, pruže svoj maksimum nije dovoljno da zadovoljimo osnovna očekivanja, dovoljnu novčanu nadoknadu za razumnu količinu posla u adekvatnom radnom okruženju.

Potrebno je da ispunimo tri ključna kriterijuma:

Usklađivanje
Ono što je svakom pojedincu važno jeste da ima uvid u to kako svojim angažovanjem doprinosi rezultatu. Ljudi žele da znaju kako ono što oni konkretno rade doprinosi poslovanju kompanije.
To se lako postiže usklađivanjem. Usklađivanjem ciljeva kompanije sa ciljevima svakog zaposlenog ponaosob. Ovde ne govorimo samo o ciljevima prodaje robe ili usluga, već o višim ciljevima kompanije. Svaka osoba u kompaniji, od recepcionera do generalnog direktora, bi trebalo da ima uvid u to kako njihov rad doprinosi celokupnom rezultatu firme i ostvarenju dugoročnog cilja. Obično su ciljevi kompanije iskazani kroz misiju i viziju i korisno je da svaki zaposleni usaglasi lične ciljeve sa ciljevima kompanije. Usaglašavanje ciljeva i jasno komunicirana vizija i strategija kompanije imaju izuzetno značajan efekat na to koliko će se neko angažovati na poslu.
Setite se koliko ste bili spremni da pružite truda i radnih sati kada ste verovali u svrhu i tačno znali kako posao koji radite doprinosi ukupnom rezultatu.

Vrednosti
Ukoliko želite lojalne i predane radnike, potrebno je da njihove lične vrednosti i uverenja budu usklađeni sa vrednostima poslovanja. Važno je da zaposleni veruju u vrednosti kompanije. Vrednosti ne mogu biti samo poster na zidu sa emotivnim vizualom, dopis poslat iz kadrovske službe ili divan tekst na web site-u. Vrednosti kompanije moraju da budu uklesane u srca vaših zaposlenih.
Najbolji primer identifikacije sa vrednostima kompanije jesu dobrotvorne organizacije. Zaposleni u dobrotvornim organizacijama su visoko angažovani upravo zato što postoji veza između njihovih ličnih vrednosti i onog što se poslom želi postići.
Kažu da obično zapošljavamo na osnovu referenci, a gubimo zaposlene na osnovu preferensi. Preferense su ključne kod zapošljavanja. Ukoliko zaposlimo ljude koji se identifikuju sa vrednostima naše kompanije i koji svoje lične ciljeve mogu da utkaju u ciljeve kompanije, biće za 18% produktivniji od zaposlenih koji to ne mogu. Ovo je pogotovo važno kada zapošljavamo ili promovišemo rukovodeći i HR kadar unutar organizacije, ukoliko ova grupa zaposlenih živi korporativne vrednosti, umeće da prepozna i promoviše korporativnu kulturu svim zaposlenima.

Dostignuća
Treći kriterijum je usmeren ka zaposlenima koji postižu najbolje rezultate i njihovom angažovanju. U pitanju je podsticaj zaposlenog van zone komfora i davanje određenog nivoa slobode.
Kada imate zaposlenog sa vanrednim učinkom važno je da mu pružite prednost, određeni nivo slobode i mogućnost da istražuju. Dozvolite mu da pomera granice dalje od onoga što radi svaki dan.
Ono što se obično dešava jeste da najbolje radnike držimo zakucane za proces u kome su vrhunski jer se plašimo da će posao trpeti ukoliko ih odatle pomerimo. Međutim, svrsishodnije nam je da najbolje radnike stavimo u službu poslova koji nose najveći rizik. Razlog tome jeste što takvi radnici teže osećaju postignuća. To je osećaj za kojim težimo svi. Svi želimo da istražujemo, savladamo, i nastavimo dalje, to je suština ljudskih bića.

Pošto znamo da najviše učimo iz teškoća, uz proračunat rizik, najboljima u kolektivu je korisno dati dovoljno nezavisnosti i slobode da donose odluke kako bi uspeli u područjima gde nije bilo napretka.
Kada sagledate vaš kolektiv, kakva je situacija? Da li vaši zaposleni, na svim nivoima, razumeju vrednosti i ciljeve kompanije? Da li su identifikovani sa njima? Da li biste želeli da budu?
CARS (Coaching Association for Resourceful Serbia) ima licencirane trenere za Identity Compass®, inovativni alat za procenu kadrova putem analize “strukture razmišljanja”. Ovaj alat registruje kako zaposleni razmišljaju i donose odluke u tipičnim radnim situacijama, ukazuje na to šta motiviše zaposlene, koje su njihove vrednosti i koji su njihovi ciljevi u karijeri.
Organizujemo i radionice na kojim, kroz autentične vežbe, podstičemo otkrivanje ličnih ciljeva i povezivanje sa kompanijom na nivou vrednosti i uverenja.
Ukoliko želite da unapredite vaše poslovanje kroz veći učinak zaposlenih, obratite nam se.

branislava.majstorovic@coachingserbia.com

Ostavi komentar