Intervju Konferencije Korporativni događaji

Martin Lindstrom ekskluzivno na Market network

Human to human

U Beogradu nas 12. maja očekuje ARK Regional Branding Symposium, na kom će govornik biti Martin Lindstrom. Martin će za osam sati simpozijuma podeliti sa 500 delegata svoje praktično znanje o izgradnji brenda, sa osvrtom na specifičnosti regiona iz globalne perspektive, studijama slučaja i prilikom da delegati predstave svoje poslovne dileme i dobiju besplatnu konsultaciju…

Martin je autor sedam globalnih bestselera iz oblasti brendiranja, od kojih je jedan Kupologija, knjiga koja je postavila temelj nauci danas poznatoj kao neuromarketing. Market network je kao strateški medijski partner događaja imao priliku da s njim uradi ekskluzivan intervju.

Nedavno ste rekli da B2B i B2C više ne postoje. Koji je zamenio i koji će zameniti dva gorenavedena?
– Novi trend zovem H2H ili Human to Human. Džon F. Kenedi bio je prvi predsednik SAD koji 1961. godine, tokom svoje inauguracije, nije nosio šešir. To se čini beznačajnim, ali ono što smo tada naučili jeste da su se privatno i poslovno pomešali. Nema granice između „profesionalne ličnosti” i „privatne ličnosti”, koju je razdvajao najjednostavniji šešir. Taj trend je evoluirao, kravata je mrtva, a danas svaki potrošač ima kancelariju u svom džepu koja se zove pametni telefon. Sve to govorim da bih pokazao da nema razlike između B2B i B2C, mi smo oba i stoga kampanje i komunikacione inicijative ne bi trebalo da ih razdvajaju, već da komuniciraju s poslovnim ljudima kao da su i poslovni ljudi i, najjednostavnije rečeno, ljudi. Otuda termin H2H.

Deo predavanja koje ćete održati na ARK Regional Branding Symposiumu, biće posvećen maloprodaji. Kako vidite budućnost maloprodaje?
– Maloprodaja trenutno prolazi kroz revoluciju veću od one kroz koju je prošla pre 100 godina kada su nastali supermarketi. Dešava se veliki raskol: racionalne kupovine biće realizovane kroz e-commerce i internet, a emotivne kroz brick&mortar radnje, tržne i autlet centre. Supermarketi budućnosti više će ličiti na restorane s primesom supermarketa, a FMCG proizvodi kao što je Coca-Cola u sledećoj deceniji nestaće iz supermarketa i premestiti se u potpunosti u onlajn prodaju.

Osim toga što se prodavnice pretvaraju u zone zabave, gde će potrošači uživati, vidimo i da maloprodavci sve češće prodaju proizvode koje ne možete kupiti onlajn ili na Amazonu. To su ručno rađeni proizvodi, organska hrana, hrana koja se priprema unutar supermarketa i tako dalje. Privatne robne marke znatno će ojačati unutar supermarketa, trend koji vodi SAD. Maloprodavci poput Trader Joe’s (koji se nalazi u nemačkom vlasništvu) kreiraju ponude koje Amazon i drugi onlajn prodavci ne mogu da obezbede. To je, naravno, način da maloprodavci na još jedan način osiguraju lojalnost potrošača. Kao rezultat, videćete da prodaja konvencionalnih brendova opada. Nedavno je Gillette najavio sniženje cene od 20%, što nikada u svojoj istoriji nije uradio. To je dobar indikator da će čak i konglomerati poput P&G proći kroz ezgistencijalnu krizu, koja će se opet odraziti na advertajzing agencije i konvencionalne brendove. Ukratko, pred samim konceptom brendiranja biće veliki izazov.

Ostavi komentar