Svetske trgovine

Cencosud, Južna Amerika

Cencosud je jedan od najvećih maloprodajnih konglomerata u Južnoj Americi, a aktivne operacije ima u Argentini, Brazilu, Čileu, Peruu i Kolumbiji. U tim državama razvio je uspešnu multiformat strategiju i danas zapošljava više od 140.000 radnika. Cencosud SA je najveća maloprodajna kompanija u Čileu i treća po veličini u Južnoj Americi, posle brazilskog Grupo Pao de Acucar i meksičkog Valmart de Mexico y Centroamerica. Kompanija ima oko 1.050 prodavnica u Južnoj Americi.

Poslovanje Cencosuda obuhvata supermarkete, adaptaciju i rekonstrukciju, robne kuće, tržne centre i finansijske usluge. Kompanija razvija i druge poslove koji upotpunjuju osnovno poslovanje, na primer posredovanje u osiguranju i centre za porodične zabave.

Glavni cilj Cencosuda je da postane najveći maloprodajni lanac u Južnoj Americi i da stotinama hiljada kupaca dostavlja robu najvišeg kvaliteta svakog od 365 dana u godini.

Cencosud u Čileu posluje u lancu robnih kuća Paris, finansijskim centrima Costanera Center, Easy home (adaptacija i rekonstrukcija), hipermarketima Jumbo i supermarketima Santa Isabel. U Brazilu ima supermarkete Bretas, Prezunic i Perini i supermarkete i hipermarkete G Barbosa. U Argentini posluje u supermarketima Veaa, u Peruu Wong i Metro, a 2012. godine preuzeo je i poslovanje hipermarketa Carrefour u Kolumbiji, pa im je ime promenjeno u Jumbo.

Do kraja 2006. godine kompanija je imala 65 hipermarketa Jumbo, 165 supermarketa Santa Isabel, 249 supermarketa Disco, Vea i Jumbo, 60 Easa Home Improvement Stores, 36 robnih kuća Paris, 27 tržnih centara i 52 kancelarije Banco Paris, ukupne prodajne površine od 1,8 miliona kvadratnih metara. Kompanija je izdala više od 4,3 miliona aktivnih kreditnih kartica pod brendom Tarjeta Cencosud (Čile, Peru i Argentina), Tarjeta Cencosud Colpatria (Kolumbija) i Cartao Cencosud Bradesco (Brazil). U avgustu 2011. Cencosud je preuzeo robne kuće Johnson.

 

Istorija

Temuco, prvi Cencosudov supermarket u Čileu, otvoren je 1960. godine, na 160 kvadratnih metara. Sredinom sedamdesetih godina prošlog veka kompanija je proširila poslovanje otvaranjem prvog hipermarketa Jumbo u Čileu, na prodajnom prostoru od 7.000 kvadratnih metara, u gradu Santjagu. Danas osim supermarketa Jumbo, u toj zemlji ima i lance Santa Isabel i robne kuće Paris i Johnson.

Operacije u Argentini kompanija je počela 1982. godine otvaranjem prvog hipermarketa Jumbo, koji je imao prodajni prostor od 9.282 kvadratna metra. Šest godina kasnije izgrađen je Unicenter, najveći tržni centar u Argentini, sa prodajnim prostorom od 91.771 kvadratni metar.

Kompanija je svoje poslovanje u Brazilu proširila preuzimanjem tri lanca supermarketa. Najpre su preuzeta četiri objekta Super Familia u gradu Fortalezi. U aprilu je preuzet lanac Perini en la Ciudad de Salvador, a pošto je procenjeno da je u stanju da bude najveći lanac supermarketa u državi Minas Žerais, preuzet je lanac Bretas, sa 62 prodavnice u tri države Minas Žerais, Žojas i Bahija. Danas Cencosud u Brazilu ima 206 lokala i 516.214 kvadratnih metara prodajnog prostora.

 

 

Department Stores

Čile. Poslovanje u oblasti robnih kuća Cencosud je u Čileu započeo u martu 2005. godine kada je preuzeo Almacenes Paris SA, jednu od najvećih čileanskih kompanija u tom sektoru. Pretežna delatnost Parisa bilo je poslovanje na malo odećom (50,5%), dok su kućni aparati, elektronika i tehnički proizvodi činili ostatak asortimana. Tokom 2013. godine Cencosud je započeo poslovanje u istom segmentu i na peruanskom tržištu. Kompanija se fokusira na efikasno poslovanje, a svi napori usmereni su na pet glavnih tačaka: ljudi, proizvodi, komunikacije, kupci i prodavnice.

Poslovna jedinica Eurofashion, u zavisnosti od formata, specijalizovana je za razvoj ekskluzivnih brendova kao što su: Umbrale, JJO, MEritime, Legacy i Foster. Pored toga, upravlja i franšiznim lancem u Čileu – Faconnable brend, Toshop, Topman i Women’secret. Osim pomenutih brendova, Paris je razvio i dva značajna kanala, telefonsku prodaju i prodaju preko sajta www.paris.cl.

Krajem 2011. godine Cencosud je kupio lanac od 40 prodavnica Johnson u čileanskim regionima Arika do Punta Arenas, u kojima se prodavala muška i ženska odeća.

U Čileu, supermarketi Jumbo i Santa Isabel pokrivaju celokupnu nacionalnu teritoriju.

Supermarketi Jumbo nude širok asortiman, koji obuhvata hranu, odeću, pokućstvo i različite vrste aparata. Osim tradicionalnih brendova, nude i proizvode sopstvene robne marke.

Santa Isabel je lanac supermarketa koji je široko rasprostranjen u Čileu i na svakom pogodnom mestu nudi različite proizvode.

Argentinа. Hipermarketi Jumbo u Argentini imaju najveću ponudu, nalaze se u gradovima Buenos Ajres, Mendoza, Rosario, Salta, Tukuman i Neukuen.

Vea i Disco su druga dva lanca u Argentini, a odlikuju ih niske cene, sveži proizvodi i pristupačnost.

Brazil. U Brazilu, najvećoj zemlji Južne Amerike, kompanija je razvila četiri brenda, a postala je lider u severoistočnom delu zemlje, u državi Minas Žerais, i treći trgovac po veličini u Rio de Žaneiru.

Cencosud je na tržište Brazila ušao u novembru 2007. godine, kada je u državama Alagoas, Sergipe i Bahija preuzeo grupaciju G Barbosa, koja posluje u formatima supermarketa i hipermarketa.

Lanac supermarketa, servisnih stanica i distributivnih centara Bretas ima objekte u glavnim gradovima država Minas Žerais, Bahija i Žojas, a 2009. godine postao je deo Cencosuda. Kompanija zapošljava 11.000 saradnika koji rade u 25 gradova. Preuzimanjem lanca Bretas Cencosud je udvostručio svoju snagu u Brazilu.

Počeci Cencosudovog lanca delikatesnih prodavnica bili su u državi Bahija, pre 45 godina, a u aprilu 2010. preuzeo je lanac Perini.

Kupovinom lanca Prezunic, Cencosud je ušao na tržište Rio de Žaneira, i trenutno je to treći lanac po veličini u tom gradu, a šesti u Brazilu. Asortiman je uglavnom baziran na hrani, a prosečna veličina objekata je oko 2.500 kvadratnih metara.

Peru. U decembru 2007. godine Cencosud je ušao u Peru preuzimanjem GSV SA, operatera lanca supermarketa, hipermarketa i tržnih centara Wong. Lanac supermarketa Wong drži više od 60 odsto peruanskog tržišta. Kroz lanac Wong Cencosud je u Peru uveo koncept personalizovanog samoposluživanja.

Početkom novembra 1992. godine, u Peruu je otvoren prvi prodajni objekat pod brendom Metro. Otvaranjem Metro Castilla, Cencosud je počeo razvoj lanca koji danas ima 50 supermarketa i hipermarketa. Supermarketi Metro okrenuti su kupcima koji traže najnižu cenu na tržištu, ali bez žrtvovanja najviših standarda kvaliteta. Ti objekti obično nude oko 50.000 artikala.

Kolumbija. U Kolumbiji Cencosud ima 75 supermarketa Jumbo.

U oktobru 2013. kompanija je preuzela 42 supermarketa Metro u kojima kupci osim poznatih brendova mogu da kupuju  i proizvode pod privatnom robnom markom Maxima.

 

Financial retail

Divizija kompanije koja se bavi finansiranjem u ritejlu počela je da radi 2005. godine, kada je Cencosud kupio Empresas Paris, koji trenutno ima tri oblasti poslovanja: Seguros Paris (osiguranje), Banco Paris (bankarstvo) i Tarjeta Cencosud (kreditne kartice).

Argentina. Poslovna jedinica finansiranja u ritejlu u Argentini osnovana je radi produbljivanja odnosa s klijentima. Kreditna kartica Tarjeta Mas  omogućava mušterijama da njome plate i istovremeno dobiju pristup popustima i drugim ekskluzivnim beneficijama u prodajnim objektima Jumbo, Disco, Easa, Super Vea i Blaisten.

Brazil. Operacija finansiranja prodaje u Brazilu je uvedena u septembru 2011. godine, u prodajnom formatu Bretas. Danas se posluje preko zajedničke kompanije sa Bradescom, što omogućava korišćenje kreditnih kartica Tarjeta Cencosud u svim prodavnicama koje su u vlasništvu Cencosud Brazil.

Čile. U Čileu finansijske usluge u ritejlu pokrenute su 2003. godine, kada je uvedena kreditna kartica Jumbo Mas, koja je razvijena iz multibrend strategije grupisanja pod brendom Mas svih postojećih kartica Mas Paris, Mas Jumbo, Mas Easy.

Tokom 2011. godine kompanija je počela razvoj jedinstvene kartice Cencosud u ugostiteljstvu. Još jedna pogodnost finansijskog dela poslovanja je i Banco Paris. To je posebna banka koja čileanskim potrošačima olakšava pristup sredstvima za kupovine.

Peru. U junu 2012. godine, u želji da kupcima u Peruu ponudi potrošačke kredite, Cencosud Peru pokrenuo je prvu Banco Cencosud u toj zemlji koja izdaje kreditne kartice Tarjeta Cencosud i Tarjeta Cencosud Visa, ali nudi i osiguranje Seguros Cencosud i druge napredne opcije obezbeđenja gotovine.

Kolumbija. U Kolumbiji finansijski poslovi zasnivaju se na direktnoj vezi sa kupcima u vidu finansijske podrške koja uključuje i brojne popuste i druge koristi u prodajnim objektima Easy, Jumbo i Metro. U strateškom partnerstvu sa Multibanca Colpatria Scotiabank Group, u decembru 2013. godine Cencosud je imao 498.247 aktivnih kartica, od kojih 133.750 privatnih, 305.936 Visa Classic i 58,561 Visa Gold.

 

Home Improvement and Construction

Argentina. Trgovina sredstvima za opremanje kuća i bašta u Argentini je pokrenuta 1993. godine kroz lanac Easy. Danas je Easy vodeća kompanija specijalizovana za prodaju proizvoda za izgradnju, remodeliranje i opremanje kuća i bašta. Kompanija nudi integrisana rešenja za one koji žele da razviju svoje projekte, kao i više od 50.000 domaćih i uvoznih proizvoda.

Čile. U prodajnim objektima Easy u Čileu kupcima se nudi 35.000 različitih artikala iz oblasti građevinskih materijala, vrata, prozora i lajsni, vodovoda, struje, opremanja kupatila i kuhinja, boja, podnih i zidnih obloga, osvetljenja, ručnih i električnih alata i dekora.

Kolumbija. Prvi objekat Easy u Kolumbiji otvoren je u Bogoti 2008. godine. Danas u toj zemlji Cencosud ima devet prodavnica. Svaki od objekata nudi kupcima po 50.000 različitih proizvoda. MN