Svetske trgovine

Aeon, Japan

Aeon je japanska kompanija koja pripada Aeon Groupu. Posluje u različitim trgovinskim formatima u Japanu, a svoje poslovne objekte ima u još jedanaest zemalja Azije i regiona Aseana: Indiji, Maleziji, Tajlandu, Mijanmaru, Laosu, Kini, Južnoj Koreji, Vijetnamu, Kambodži, Filipinima, Indoneziji. Zvanični početak rada današnje kompanije bio je u septembru 1926. godine, iako je istorijski početak bio još 1758. u prefekturi Mie, kada je predak današnjeg predsednika kompanije iz porodice Okada osnovao trgovinu svilom za kimona. Današnji predsednik Aeona Motoija Okada, jedan od potomaka osme generacije osnivača, preuzeo je funkciju 1997. godine.

Danas je Aeon maloprodajna mreža koja obuhvata oko 300 podružnica i 26 povezanih preduzeća: tradicionalne radnje pod brendom Ministop, supermarkete u tržnim centrima i specijalizovane prodavnice, uključujući i Talbots. Aeon je u Japanu trenutno najveći pojedinačni operater tržnih centara. U toj zemlji trenutno ima 2.143 prodajna objekta, a u inostranstvu 2.532, ukupno 4.675.

 

CILJ I VREDNOSTI

Miran i prosperitetan život za klijente jeste Aeonova dugoročna misija. Od osnivanja pre više od 250 godina, Aeon je stalno radio na inovacijama i rastu kako bi odgovorio poslovnoj filozofiji u čijem je centru kupac.

Cilj Aeona je da postane najveći trgovac u Aziji. Da bi ostvarila taj cilj, kompanija u narednom trogodišnjem planu sprovodi sveobuhvatnu strategiju zasnovanu na četiri stuba: azijskom tržištu, urbanom tržištu, tržištu za stare i digitalnom tržištu. Aeon radi i na redefinisanju osnova svog menadžmenta radi poboljšanja profitabilnosti, čime teži sinergiji i promovisanju poslovnih strukturnih reformi.

 

PLANOVI

Do 2016. Aeon će nastaviti da razvija svoju privatnu robnu marku Topvalu, povodom 40 godina njenog postojanja.

Osim toga, planira i ekspanziju lanca malih urbanih supermarketa My Basket i lanca diskontnih prodavnica A CoDe. Kompanija nastoji i da ostvari tržišno učešće od 10 odsto u urbanim oblastima otvaranjem većeg broja prodavnica Ministop i Daiei.

Shvatajući da stariji kupci vode aktivan život, Aeon promoviše razvoj proizvoda i usluga prilagođenih potrebama te ciljne grupe.

 

PRIVATNA ROBNA MARKA

Privatna robna marka Topvalu vodi poreklo od marke J-Cup, rezanaca u čaši koji su kupcima ponuđeni 1974. godine. Od tada, Topvalu se dopunjava proizvodima koji otelovljuju Aeonovu filozofiju da se osluškuju potrebe kupaca. Aeon pomenuti brend razvija i u Kini i zemljama Aseana prilagođavajući se potrebama lokalnih potrošača. Sa godišnjom prodajom većom od 740 milijardi jena (oko 70 milijardi dolara), Topvalu je najrazvijeniji privatni brend u Japanu.

 

Japan

Kompanija u Japanu posluje u lancima prodavnica Aeon i JUSCO i najveći je trgovac u Japanu. Poseduje i oko 1.300 prodavnica pod brendovima kao što je MaxValu i 3.500 radnji Ministop. U Japanu posluje i u specijalizovanim lancima kao što su Body Shop i Laura Ashley, sa sportskim vlastima ima zajedničko preduzeće, a vlasnik je i vodećeg lanca dragstora Hap Ycom. Ostali poslovi uključuju razvoj tržnih centara i finansijske usluge.

Tokom 1970. godine, tri kompanije, Futagi, Okadaia i Shiro, formirale su JUSCO Co. (Japan United Stores Companies), najveći lanac hipermarketa u Japanu. Zaposleni u tim kompanijama glasali su da se ime promeni u Japan United Stores Company, a 21. avgusta 2001. kompanija je postala Aeon Co. Ltd. Osam godina kasnije promenjena je korporativna struktura, pa je Aeon Co. postao holding kompanija, dok je Aeon Retail Co. Ltd preuzeo maloprodajne operacije koje je prethodno držao Aeon Co. Ltd.

Od 1. marta 2011. sve prodavnice JUSCO i Saty koje su poslovale pod okriljem Aeona u Japanu zvanično su promenile ime u Aeon, dok su sve prodavnice JUSCO i tržni centri u Maleziji ponovo brendirani u Aeon marta 2012.

U Hongkongu i Kini podružnica je zvanično promenila ime u Aeon 1. marta 2013.

Aeon na japanskom tržištu nastoji da preuzme tri velika lanca: najveći lanac supermarketa opšteg tipa, Maruetsu i Kasumi, tokijske operatere supermarketa koji treba da budu integrisani u Aeon Group. Nedavno preuzimanje Welcia Holdings omogućiće Aeon Groupu da postane najveći japanski lanac drogerija. S pomenutim akvizicijama kompanija je na dobrom putu da postigne obim prodaje od osam triliona jena do februara 2016. Daiei je bio lider potrošačkog tržišta u posleratnom Japanu pošto je preuzeo čelnu poziciju od lanca Mitsukoshi 1972. godine.

 

Malezija

U novembru 2012. godine, Aeon je preuzeo poslovanje Carrefoura u Maleziji, čime je postao drugi najveći trgovac u toj zemlji. Tom prilikom potpredsednik Aeona zadužen za operacije u regionu Aseana rekao je da će kompanija otvoriti 100 objekata različitih formata u zemlji do 2020.

Godine 1985. otvorena je prva prodavnica JUSCO van Japana, u Kuala Lumpuru, u Maleziji, kao zajednička firma sa kompanijom Cold Storage i tri lokalne kompanije, poznate kao Jaya Jusco. To je bio prvi put da je japanska kompanija ušla u značajan zajednički maloprodajni poduhvat u Maleziji. U toj zemlji trenutno postoji 20 Aeon prodajnih objekata i tržnih centara.

 

Hongkong

Aeon Stores Co. osnovan je u Hongkongu u novembru 1987. a na tamošnjoj berzi je od februara 1994. godine. Cilj Aeona u Hongkongu jeste da razvije poslovanje trgovinskog lanca i merčendajzing po sistemu najbolja vrednost za određeni novac za klijente.

Hongkong JUSCO, koji obuhvata filijale kompanije Aeon Hongkong, upravlja tržnim centrima i drugim maloprodajnim objektima, kao što su supermarketi, diskonti, komšijske radnje, tradicionalne prodavnice i robne kuće. Krajem 2006. godine Aeon je potpuno napustio kinesko ime i od tada koristi samo engleski naziv JUSCO.

Od marta 2013. u Hongkongu postoji osam Aeon General Merchandise Magazines (GMS), sedam ogranaka Aeon supermarketa, 22 filijale Living Plaza, četiri objekta Bento Express i jedan objekat MaxValu Prime.

 

Vijetnam

Japanski Aeon preuzeo je većinsko vlasništvo u dva vijetnamska lanca supermarketa, Citimart i Fivimart, proširujući strateško partnerstvo koje je već imao s pomenutim kompanijama. Naime, Aeon je kupio 49 odsto udela u Citimartu, koji ima 27 supermarketa, uglavnom u Ho Ši Minu, a preuzeo je i 30 odsto Fivimarta, drugog lanca koji ima 20 prodavnica u Hanoju, glavnom gradu. Aeon formira strateška partnerstva kako bi izgradio svest o svom brendu na vijetnamskom tržištu, gde je otvorio dva tržna centra izgrađena prema sofisticiranim zapadnim stilovima. Citimart i Fivimart imaće koristi od stručnosti kojom raspolaže Aeon u lancu snabdevanja, logistici, kontroli kvaliteta i savremenih maloprodajnih disciplina. Aeon smatra Vijetnam za svoje drugo najvažnije tržište u jugoistočnoj Aziji, posle Malezije. Plan je da se u toj zemlji formira mreža od 200 prodavnica.

 

Tajvan

Tajvan JUSCO su filijale Taiwan Aeon Stores Co.

 

Kina

U Kini kompanija posluje pod brendovima JUSCO i Aeon, a raspolaže i sa 15 tržnih centara.

 

Ostavi komentar