Svetske trgovine

Lenta, Rusija

Rusko tržište predstavlja najbrže rastuće tržište u oblasti trgovine u Evropi, a posle Kine i na svetu. Ekspanzija trgovinskih lanaca u Rusiji traje od 2000. godine, a jedan od glavnih igrača je kompanija Lenta, vodeći lanac hipermarketa u Rusiji, u čijem je vlasništvu 140 hipermarketa u 69 gradova širom zemlje.

Osnovana pre više od 20 godina, kompanija Lenta danas ima preko 140 hipermarketa širom Rusije. Osnovao ju je Oleg Zerbetsov, a njen prvi cash&carry objekat otvoren je 1993. godine u Sankt Peterburgu. Danas kompanija ima više od 140 hipermarketa u 69 gradova i 32 supermarketa u Moskvi i Sankt Peterburgu. Prodajni prostor svih marketa iznosi ukupno oko 800.000 kvadratnih metara. U kompaniji radi više od 35.000 ljudi, a prodaja u 2015. godini iznosila je 253 milijarde rubalja, tj. oko tri milijarde evra.

Top-menadžment kompanije čine udružene snage lokalnog znanja i internacionalnog iskustva, a generalni direktor je Jan Daning, menadžer s višegodišnjim iskustvom u trgovini. Najveći deoničari su TPG Capital, EBRD i VTB Capital. Deonice kompanije Lenta Ltd nalaze se na Londonskoj i Moskovskoj berzi.

Poslovna politika kompanije zasniva se na cenovnom pozicioniranju supermarketa i hipermarketa. Jedna od najznačajnijih odlika njihovog poslovanja jeste činjenica da imaju oko 8,4 miliona kupaca s karticama lojalnosti i da se gotovo 92 odsto prodaje obavi preko tih kartica.

Kompanija poseduje šest distributivnih centara koji snabdevaju hipermarkete i jedan centar iz kog se distribuira roba namenjena supermarketima.

 

Vrednosti koje Lenta promoviše

 

Zadovoljstvo kupaca

Svakodnevna posvećenost kupcima, njihovim željama, potrebama i zahtevima. Kupci predstavljaju ključ uspeha i ubrzanog razvoja kompanije.

 

Niske cene svaki dan

Lenta je lider na ruskom tržištu kada je reč o cenama, a njen cilj je da održi takav imidž i da svojim kupcima obezbedi kvalitetnu robu po cenama nižim nego kod konkurencije. Jedan od glavnih načina na koje to postiže jeste izvrsna kontrola troškova.

 

Prodaja robe najvišeg kvaliteta

U radnjama se može naći samo roba koja je ispunila sve zakonske, zdravstvene i sanitarne zahteve i u skladu s njima je skladištena i distribuirana.

 

Zaposleni

Zaposleni predstavljaju najznačajniji resurs kompanije, koja promoviše jednake uslove rada i zapošljavanja za sve. Kontinuirano ulaganje u obuku i razvoj zaposlenih omogućilo je kompaniji nesmetan rast.

 

Inovacije i nove ideje

Još jedan od razloga uspeha kompanije Lenta jeste ulaganje u inovacije i nove ideje, od kojih su brojne došle upravo od zaposlenih. Kompanija veruje da mora stalno da primenjuje nove ideje i prati najnovije trendove u svim oblastima tržišta kako bi bila ispred konkurencije.

 

Širenje maloprodajne mreže

Razvijanje kompaktnijih formata koji bi pokrivali manje kvartove i na taj način bili bliže kupcima u velikim gradovima, jedan je od glavnih uslova za proširenje maloprodajne mreže. U planu je i dalji razvoj projekta supermarketa u Moskvi i moskovskom regionu.

 

Kompanijski ciljevi

Lenta želi da udvostruči prodajni prostor u naredne dve godine, što znači da će se prostirati na 1,6 miliona kvadratnih metara, i to sa fokusom na gradove sa više od 100.000 stanovnika u kojima još nema njenih marketa. MN


 

Istorijat kompanije

  • 1993. otvoren prvi cash&carry supermarket u Sankt Peterburgu.
  • 1999–2004. otvoren prvi hipermarket i doneta strategija koja fokus stavlja na trgovinu visokokvalitetnim proizvodima s niskim cenama.
  • 2005–2009. otvoreno 30 novih radnji u 17 gradova; EBRD postao vlasnik dela kompanije; otvoreni novi distributivni centri u Moskvi i Sankt Peterburgu.
  • 2010–2012. otvoreno 14 novih radnji u 12 gradova širom Rusije.
  • 2013. otvoren 21 hipermarket (prvi u Moskvi); lansiran format supermarketa otvaranjem 10 radnji u Moskvi i moskovskom regionu; proširen distributivni centar u Sankt Peterburgu i otvoreni novi u Moskvi i Novosibirsku.
  • 2014. akcije Lente našle se na Londonskoj i Moskovskoj berzi; otvoren 31 hipermarket; 14 supermarketa otvoreno u Moskvi i moskovskom regionu; otvoreni distributivni centri u Toljatiju i Rostovu.