Domaće trgovine

Domaći zadatak za konkurenciju

Dragan Jovanović 
vlasnik TC Fortuna Aranđelovac
Dvadesetogodišnje iskustvo, liderska pozicija u trgovini u Aranđelovcu i malo sreće bili su dovoljni Draganu Jovanoviću da na samom ulazu u pomenuti šumadijski grad pre nekoliko meseci otvori Tržni centar Fortuna, moderan objekat od oko 6.000 kvadrata koji je po mnogo čemu jedinstven ne samo u Aranđelovcu već i u celoj Srbiji. 

U POSETI

 

TC Fortuna, Aranđelovac

 Dvadesetogodišnje iskustvo, liderska pozicija u trgovini u Aranđelovcu i malo sreće bili su dovoljni Draganu Jovanoviću da na samom ulazu u pomenuti šumadijski grad pre nekoliko meseci otvori Tržni centar Fortuna, moderan objekat od oko 6.000 kvadrata koji je po mnogo čemu jedinstven ne samo u Aranđelovcu već i u celoj Srbiji. 

Teretana, mini-spa, dečja igraonica, apoteka, kafe-picerija, turistička agencija, menjačnica, banka, pedikir, manikir, solarijum, veliki parking samo su dodatna ponuda posetiocima trećeg prodajnog objekta Fortune, koji je svojim izgledom i organizacijom postavio najviše standarde za ugodnost kupovine u Srbiji.

 I bez preterivanja, iz toga kako je Jovanović u saradnji s arhitektom Peđom Milutinovićem postavio organizaciju i izgled Fortuna marketa mnogo mogu da nauče i najveći trgovinski lanci koji posluju u Srbiji. Zato će svi koji nameravaju da šire poslovanje u Aranđelovcu i okolini morati ozbiljno da revidiraju svoje ranije planove kako bi odgovorili izazovu koji je pred njih postavila Fortuna.

 – Ideja mi je bila da napravim ozbiljan market i na neki način potencijalnim novim konkurentima otežam dolazak na ovo tržište. Prvi uslov za to bio je da standardi organizacije objekta i ponude moraju da budu podignuti na visok nivo. Logično je bilo i da se uslugama trgovinskog objekta dodaju još neki sadržaji kako bi se privukli portrošači, posebno zbog toga što se TC nalazi na obodu grada, iako to, realno gledano, i nije daleko od centra. Ipak, potrošači su ovde navikli da im sve bude nadohvat ruke. Iskoristio sam priliku da gradeći ovaj objekat rešim i pitanje centralnog magacina od 1.500 kvadrata, iz koga se sada snabdevaju i ostala dva prodajna objekta u gradu – priča za Market network Dragan Jovanović, vlasnik Fortune.

 Da bi realizovao investiciju od oko šest miliona evra, Jovanović je obezbedio finansijsku podršku Komercijalne banke, iskoristio okolnost da su cene gradnje u poslednje vreme niže nego protekle dve-tri godine i primenio svoje dvadesetogodišnje iskustvo u trgovini, tokom kojeg se izborio da bude najveći trgovac u Aranđelovcu.

Kupci vole lepe prodavnice
Objašnjavajući zašto mu je bilo važno da unutrašnjost Fortuna marketa u TC bude urađena prema najvišim standardima, Jovanović kaže da je to zbog lične procene da potrošači vole da kupuju u kvalitetno opremljenom objektu.

– Želeo sam da pokažem i da u tako uređenom objektu roba ne mora da bude skupa. Teško da u Srbiji imate trgovina u kojoj će vam, na primer, osoblje spakovati stvari koje ste kupili u kese i odneti čak i do kola kao što je praksa kod nas. Ljudi koji u Aranđelovac dođu sa strane to uviđaju, dok su lokalni potrošači navikli i ne primećuju to kao nešto neobično. Naravno, iskoristio sam iskustva koja sam stekao u radu u već postojećim objektima – objašnjava Jovanović.

– Procena je bila da će se ozbiljnija konkurencija pojaviti u Aranđelovcu s klasičnim marketima kakve imaju i u drugim gradovima. U takvoj konkurenciji dva naša objekta Fortuna na duži rok ne bi mogla da dobiju bitku u kategorijama cena i usluga. Mi smo i tada imali bolju ponudu jer smo avansirali za nabavljenu robu, ali s velikim sistemima sigurno ne bismo mogli da se nosimo. Zato sam odlučio da uložim u kvalitet opreme i standarde ponude kako bih privukao i one koji nisu bili verni potrošači. Fortuna je sada u pravom smislu postala kutak za dobru i prijatnu kupovinu – kaže Jovanović.

Komentarišući činjenicu da je kao mali vlasnik trgovinske radnje postao najveći trgovac i glavni snabdevač robom široke potrošnje u Aranđelovcu, Jovanović kaže da je to pre svega posledica „bržeg procenjivanja od drugih”. 

– Tako je bilo i pre dvanaest godina kada sam otvorio prvi objekat u centru grada i pre šest godina kada je otvorena druga prodavnica u centru, a mislim da je tako i sada. Istina, ima tu i sreće, jer je kriza zaustavila širenje velikih sistema, a nama zapravo dala prostora i snage – ističe Jovanović.  

Jedan komentar

Ostavi komentar