Aktuelno Srbija

Veliki popusti donose zaradu

Praznična kupovina

Slave, Nova godina, Božić, Srpska nova godina… Trgovcima su to često najvažniji meseci u godini. Zato je veoma važno da dobrim kampanjama i strategijama navedu kupce da novac ostave baš u njihovoj kasi.

-Najveće gužve jesu one „u poslednjem trenutku”, ali granica se ipak malo pomerila. Naši potrošači očekuju da početkom decembra ponuda bude kao da Nova godina stiže baš tada – kaže Milica Ivanković, stručni saradnik za korporativne komunikacije kompanije Univerexport.

Crni petak

Dan posle Dana zahvalnosti, koji se slavi svakog četvrtog četvrtka u novembru, u Americi se obeležava crni petak. Taj običaj datira još od 1932. godine, a poznat je po tome što su tog dana cene robe najniže u godini. Više od sto miliona ljudi u Americi tada se bori za svoje nagodbe, a mnogi upravo na crni petak započinju veliku prazničnu nabavku.
Poslednjih godina i trgovci u Srbiji koriste tu priliku da popustima privuku kupce u svoje radnje. U Beogradu su se tog dana na popustu našli kozmetički proizvodi, garderoba, tehnika i nameštaj. Iako sniženja ove godine nisu bila toliko velika kao u Americi, građani su čak i deset odsto popusta na određene tehničke uređaje smatrali dobrom prilikom.
Pojedini niški i novosadski tržni centri takođe su prihvatili trendove, tako da se i u njihovim radnjama tokom „šoping vikenda” mogla naći roba s popustom.

Čokolada, vaučeri i knjige

Prema istraživanjima agencije Deloitte, u Evropi se poslednjih godina poklanjaju sve jeftinije stvari. Knjiga je najčešći poklon, a daruje se u Francuskoj, Portugaliji, Italiji, Grčkoj, Nemačkoj, Danskoj i Poljskoj. U Velikoj Britaniji i Sloveniji najčešće se poklanjaju čokolade, u Belgiji poklon-vaučeri, a u Španiji odeća.
Zbog ekonomske krize, ljudi se sve više trude da ostanu u okvirima predviđenog budžeta, pa zato biraju jeftinije poklone i izbegavaju impulsivnu kupovinu. U Evropi se u doba praznika troši 513 evra: 276 na poklone, 172 na hranu i 65 na izlaske.

Srbija

U Srbiji povećanje prodaje najizraženije je u kategorijama: sokovi i pića, grickalice i slatkiši, osnovne životne namirnice i novogodišnji program.
marko-ilic-menadzer-operacija-tako-lako-shop– Za vreme novogodišnjih praznika prodaja na internetu dostiže vrhunac. Kupovina određenih kategorija robe poveća se i tri puta. Igračke i novogodišnji paketići standardno su najtraženija roba u tom periodu. Novina su veštačke jelke i proizvodi koji se poklanjaju samo u ovom periodu – kaže Marko Ilić, menadžer operacija kompanije Tako lako shop.

Jednim klikom do poklona

Najveći broj ljudi i dalje uživa u klasičnoj kupovini. To podrazumeva obilazak grada, čekanje u redovima i gužvu. Ali i veću sigurnost budući da proizvod može detaljno da se pogleda pre nego što se kupi. Međutim, i pored toga onlajn kupovina sve je češća.
– Trgovina preko interneta ili e-commerce jedna je od retkih industrijskih grana koje beleže rast poslednjih godina. Prosečan rast tog tržišta je oko 20 odsto svake godine. Potrošači sve više šoping započinju preko internet pretraživača i završavaju onlajn ili tradicionalnim načinom kupovine – kaže Marko Ilić.
Kupci koriste internet da bi dobili inspiraciju za poklone ili prikupili informacije o određenim proizvodima, posebno haj-tek, kao i igricama, tehnologiji i filmovima. Raste i uloga društvenih mreža u prikupljanju informacija i saveta, najviše u vezi sa muzikom, slobodnim vremenom i igricama.

Pametni telefoni

Međutim, odnedavno se i namirnice i potrepštine za kuću sve češće nabavljaju preko interneta.
Porast korišćenja pametnih telefona čini takav način kupovine sve privlačnijim. Kompanija Deloitte uradila je istraživanje koje je pokazalo da je broj ljudi koji se opredeljuju za onlajn kupovinu u svetu za 17 odsto veći nego prethodne godine.
Jedan od razloga sigurno je i činjenica da iste kompanije nude dodatne popuste za onlajn kupovinu, što je odlična marketinška strategija.
Praznična kupovina– Znamo koliko uticaja dobre marketinške kampanje mogu imati i na prodaju i na sam brend. Stoga im se posvećujemo unapred sa stavom: mi već kasnimo! Takav način daje nam dovoljno prostora za „ponovni pogled”, koji je po pravilu neophodan – kaže Milica Ivanković iz Univerexporta. MN

Ostavi komentar