Intervju

Zajedno smo bolji

Kventin Roje
generalni direktor Delhaize Serbia

Kventin Roje u kompaniji Delhaize Serbia radi od januara 2016, a od marta ove godine je generalni direktor. Pasionirani je sportista i o njegovoj istrajnosti možda najbolje govori to što trči maraton. On, takođe, vozi bicikl i veruje da je zdrav i lep život kombinacija pravilnih navika u ishrani, pozitivnog pristupa i fizičke aktivnosti. Trudi se da svaki slobodan trenutak provede s porodicom, za koju kaže da mu je najveća podrška i inspiracija. Raduju ga porodična putovanja po našoj zemlji, a tradicionalno svake godine odlazi na odmor u Francusku, gde uživa u savršeno pripremljenim morskim specijalitetima i veličanstvenom pogledu na okean.

 

Roje je svoju karijeru započeo pre dvadeset godina u kompaniji Carrefour u Francuskoj, kao menadžer odeljenja. Zatim je u okviru istog lanca radio u Češkoj i Poljskoj. U kompaniji Metro Cash&Carry proveo je sedam godina, a na tržištu Srbije je od jula 2012. kao direktor operacija, ekspanzije i lanca snabdevanja. Bio je i član Upravnog odbora kompanije.

 

Dugo godina radili ste u inostranstvu. Možete li da uporedite poslovanje u Zapadnoj Evropi i kod nas?

– Od samog početka karijere radio sam isključivo u velikim međunarodnim trgovinskim lancima i svaki od njih imao je drukčiju strategiju poslovanja. Uvek sam se trudio da svoja znanja i iskustva prenesem u novu kompaniju. Posvećenost poslu je nešto što donosite sa sobom i ne zavisi od tržišta na kome poslujete.

– Kada sam pre pet godina došao u Srbiju, ona je zaista bila pozitivno iznenađenje za mene. Ipak, veća predvidljivost je nešto što je karakteristika tržišta zemalja EU. Standardi u oblastima bezbednosti hrane i poslovanja uopšte jasno su definisani, uvoz i izvoz su jednostavniji, poreska politika predvidljivija, postoji jasna regulativa u oblasti donacije hrane. Uveren sam da srpsko tržište ide u tom pravcu, a njegovi izazovi i specifičnosti uvek su motivacija i nešto što posao u maloprodaji u Srbiji čini dodatno dinamičnim.

 

Prošlo je skoro godinu dana od spajanja kompanija Delhaize i Ahold. U kojoj ste meri zadovoljni dosadašnjim rezultatima?
– Delhaize Serbia postala je jula prošle godine deo još većeg međunarodnog trgovinskog lanca. Spajanje dveju velikih kompanija uvek je podsticajno i važno za lokalna tržišta, jer ste tako u prilici da razmenjujete iskustva i koristite znanja najboljih. Strategija Ahold Delhaizea „Zajedno smo bolji” prilagođena je lokalnim tržištima, s fokusom na zadržavanje lokalnog identiteta. Usvojeni su visoki standardi održivog poslovanja i mi se trudimo da različitim inicijativama tu oblast u Srbiji podignemo na najviši nivo. Kupci su ti koji svakodnevno ocenjuju rad svih nas.

 

Koliko se razlikuju potrošačke navike u Srbiji od onih u zemljama u kojima ste do sada živeli i radili?
– Kupci u Srbiji, baš kao i kupci iz drugih krajeva sveta, od supermarketa očekuju dobru ponudu za porodicu i da na jednom mestu mogu pronaći sve što im je potrebno, po pristupačnim cenama. Potrošači u Srbiji očekuju viši nivo usluge u radnji nego oni u Zapadnoj Evropi. Kupci ovde žele da ostvare blizak odnos s prodavcem, da upoznaju svog mesara i da u komšijskoj radnji dobiju najbolji savet za nedeljni ručak. Tradicionalno kupci u Srbiji imaju visoka očekivanja kada je reč o svežem voću i povrću. Za našu kompaniju to je izazov i motivacija jer se svakodnevno trudimo da kupcima u prodavnicama Maxi, Tempo i Shop&Go ponudimo najsvežije namirnice vrhunskog kvaliteta.

– Ono što je takođe karakteristično za ljude u Srbiji jeste izražena kultura ishrane. Kupci ovde uživaju u kvalitetnim i dobrim obrocima. Proja, gibanica, sarma i kvalitetno meso obavezan su deo tradicionalne trpeze, što nisu navike potrošača u drugim delovima Evrope.
Kako ocenjujete trenutno stanje u ritejlu u Srbiji i regionu s obzirom na situaciju s Agrokorom?
– Mi smo u svakom trenutku posvećeni svom poslu i trudimo se da prepoznamo i zadovoljimo potrebe kupaca. Konkurenciju uvek poštujemo i pažljivo posmatramo zbivanja na tržištu. Partnerski odnosi s dobavljačima veoma su nam važni, kao i odnosi sa svim drugim partnerima na tržištu.

 

Da li planirate dalje širenje po regionu?
– Delhaize Serbia je sa 404 prodavnice tržišni lider i svakog dana se trudimo da inovativnim asortimanom, pristupačnim cenama i vrhunskom uslugom odgovorimo na najbolji način na potrebe kupaca. Trenutno smo fokusirani na ekspanziju u našoj zemlji i otvaranje supermarketa i malih komšijskih radnji. Na ovom tržištu postoje prilike za prirodni rast, kome mi i težimo, i nastavljamo da investiramo u širenje naše mreže.
Na kojim se principima temelji vaša poslovna strategija?
– Strategija kompanije jasno je definisana i temelji se na strateškom okviru koji obuhvata najvažnije oblasti našeg poslovanja. Želimo da njena primena ima jak uticaj kako na naših 12.000 kolega tako i na naše kupce i partnere. Ulažemo u svaku oblast poslovanja i strateški pristupamo odlukama. Različitim inicijativama iz oblasti odgovornog poslovanja doprinosimo lokalnoj zajednici u kojoj živimo i radimo. Kupcima pružamo širok asortiman kvalitetnih i pristupačnih proizvoda. Sve to postižemo zahvaljujući posvećenim saradnicima koji su naš najvredniji resurs i kojima je Delhaize Serbia bolje mesto za rad. Vrednosti su, takođe, bitan deo strategije naše kompanije. One koje mi negujemo u poslovanju jesu smelost, integritet, timski rad, humor i brižnost, i želimo da nas naši partneri i zajednica baš po njima prepoznaju. Mi živimo našu misiju svakog dana i zajedno donosimo svežu inspiraciju za bolji život svih nas.

 

Koje karakteristike treba da krase jedan tim? Kako birate ljude s kojima sarađujete?
– Verujem da tim nije samo grupa pojedinaca. Tim čine ljudi koji dele iste vrednosti i viziju, oni koji ispirišu jedni druge i koji su svesni da samo zajedno mogu postići najbolje rezultate. Poverenje je karika koja najbolje povezuje članove jednog tima i čini ga snažnim. Za mene je poverenje neophodni činilac svih timova koji su kvalitetni i koji traju.

 

 Šta je za vas uspeh?
– Mnogo uspešnih projekata je iza nas. Osvojili smo nagradu za implementaciju SAP sistema, naša privatna robna marka Premia osvojila je priznanje „Najbolje iz Srbije”, a Maxi je nedavno proglašen za omiljeni trgovinski lanac kupaca u Srbiji. Kao odgovoran lider, smatram da je finansijski rezultat merilo uspeha, ali isto tako verujem da savremeno shvatanje liderstva podrazumeva i mnogo više od toga. Bitan je način na koji ste došli do tog uspeha. Bitni su vizija kompanije u kojoj radite, vrednosti koje promovišete, način na koji inspirišete ljude iz svog tima. Izuzetno je bitan i vaš odnos prema lokalnoj zajednici, kao i sve čime kompanija dodatno doprinosi društvu. Kao lider tima od 12.000 ljudi osećam veliku odgovornost i uvek ću uspehom smatrati razvoj i napredak svojih saradnika.

Jedan komentar

  • Zasto onda radnici u Delhaizeu (Maxi, Tempo…) primaju tako niske zarade? Mnogo dobrih i iskusnih trgovaca je napustilo kompaniju zbog toga…dokaz je stalno otvoren konkurs. Slicno i cak gore je i u Agrokorovim objektima (Roda, Idea…)

Ostavi komentar