Intervju

Uz trud je sve moguće

Kristina Johanson
generalna direktorka, Metro Cash&Carry Srbija

 

Kristina Johanson, generalna direktorka Metro Cash&Carry Srbija, pre pet meseci došla je na tu funkciju. Kaže da se u našoj zemlji oseća veoma prijatno i da su ljudi gostoljubivi, kao i da je zadovoljna timom koji je zatekla, a koji vredno radi da kupcima pruži podršku u poslovanju. Kada ne radi, uživa u vremenu koje provodi sa svojom porodicom i psom. Voli da bude aktivna, bavi se sportom, šeta psa, sprema ukusnu hranu i druži se s prijateljima…

Piše: Vesna Mitrović

Tokom karijere radili ste u različitim zemljama. Možete li da uporedite njihovo poslovno okruženje s ovim u Srbiji? Šta su specifičnosti tih tržišta?
– Metro posluje u 35 zemalja i koristi sve prednosti toga što je velika globalna kompanija, a u isto vreme teži da bude što bliži svakom pojedinačnom tržištu i da pristup prilagodi lokalnim potrebama.
– U svim zemljama i na svim tržištima očigledan je veoma brz razvoj maloprodaje i veleprodaje. Za Metro je veoma važno to što odgovaramo na potrebe kupaca i trudimo se da im budemo podrška u poslovanju. Preduslov za to jeste da nam prioritet uvek bude da im pružimo dodatnu vrednost.

Kako gledate na trenutnu situaciju u oblasti veleprodaje u Srbiji i regionu? Šta su, prema vašem mišljenju, potencijali, a šta prepreke?
– Već nekoliko godina tržište pokazuje tendenciju veoma brzih promena. Naravno, siva ekonomija delimično utiče i na tržišta maloprodaje i veleprodaje. Mi težimo da preuzmemo svoj deo odgovornosti, da pomognemo zemlji da ekonomski ojača, da sarađujemo s različitim organizacijama u drugim oblastima zato što smo svi jači kada radimo zajedno. Želimo da nas posmatraju kao pravog partnera koji nudi rešenja što daju najveću vrednost za uložena sredstva ne samo trenutno već i u budućnosti.

Ulažete u digitalizaciju u HoReCa sektoru. Šta to tačno podrazumeva?
– Proces je već počeo na globalnom nivou, a razvijamo ga i za srpsko tržište. Zato smo osnovali Metro akcelerator, zajedno s našim partnerom, američkom kompanijom TechStars. Cilj je da podržimo ideje startapova koje će unaprediti i olakšati poslovanje naših kupaca, s fokusom na HoReCa i maloprodajni sektor, i omogućiti im da svoje usluge pružaju na vrhunskom nivou.

Metro je poznat po svojim privatnim robnim markama. Koliko ulažete u njhov razvoj?
– Razvoj privatnih brendova veoma je važan deo našeg poslovnog procesa. Verujemo da su naši brendovi jedinstveni i po asortimanu i po kvalitetu, ali i po posebnom odnosu cene i kvaliteta. Kako su aktivnosti Metroa širom sveta usko povezane s gastronomskim i ugostiteljskim sektorom, kreiranje proizvoda i asortimana u skladu s njihovim potrebama logična je posledica.
– Stavljajući svoje ime na proizvode, potvrđujemo da je Metro garant kvaliteta i pouzdanosti, kao i partner od poverenja za naše profesionalne kupce. Osim brenda Aro, koji predstavlja najbolji odnos cene i kvaliteta, nudimo i nove brendove Metro Chef, Metro Professional i Metro Premium, koji pomažu da se unapredi poslovanje profesionalaca kako u oblasti hrane tako i u oblasti profesionalne opreme.

Na osnovu kojih kriterijuma odlučujete koji će proizvodi biti uključeni u vaš asortiman?
– Metro Srbija ulaže u inovativne proizvode i usluge. Kvalitet je uvek na prvom mestu, što je i razlog zbog kojeg je naša kompanija vodeća u ponudi svežeg asortimana: povrća, voća, mesa, ribe. To je naša prednost u odnosu na druge. Razvoj asortimana je nešto čemu smo veoma posvećeni i zato na to gledamo kao na proces koji nema kraj, već samo stalni napredak. Neprekidno osmišljavamo različite kategorije i potkategorije, potom o njima razgovaramo s kupcima i tražimo njihovo mišljenje. Nedavno smo na Zlatiboru okupili više od 150 ugostitelja iz regiona Tare i Zlatibora.

Da li ste zadovoljni profesionalnim postignućima ove godine i šta je, prema vašem mišljenju, najveći kvalitativni iskorak u celokupnoj Metroovoj ponudi rešenja, proizvoda i usluga?
– Kao što je već rečeno, Metro je kompanija koja se vodi svojom svrhom, što podrazumeva stvaranje dodatnih vrednosti za kupce, razumevanje njihovih potreba i obezbeđivanje podrške njihovom poslovanju. U težnji da omogućimo najbolja rešenja, kontinuirano razvijamo ponudu usluga. Jedna od njih je i dostava za kupce iz HoReCa sektora, koju smo uveli pre nekoliko godina. Trend je jasan – kupci žele da im se proizvodi dostave na adresu, pa nije iznenađujuće što se naš sektor isporuke razvija takvom brzinom. Proširili smo asortiman i ulažemo u nova digitalna rešenja koja će olakšati poslovanje ugostitelja, trgovaca i drugih preduzetnika. Na kraju, ali ne najmanje važno, kontinuirano ćemo ulagati u ljude koji rade za Metro i koji su temelj našeg uspeha.

Šta su ključni planovi Metroa u 2018. godini? Šta će biti u fokusu kompanije?
– Prepoznali smo potrebu da kompaniju razvijamo kao istinskog partnera za preduzetništvo, što je jedan od principa našeg poslovanja. Čvrsto verujemo u podršku ženskom preduzetništvu jer je to jedna od stvari koje su nam najpotrebnije u društvu. Planiramo aktivnosti za podsticanje ekonomskog osnaživanja žena i ženskog preduzetništva, što bi trebalo da pomogne otvaranju novih radnih mesta, povećanju zaposlenosti žena i razvoju srpske ekonomije. Planovi podrazumevaju aktivno i sistematično uključivanje u različite projekte usmerene na jačanje partnerstva i podrške tom sektoru.
– Sledeća godina je godina naše robne marke, pa verujemo da će potrebe kupaca biti zadovoljene unapređenim portfoliom visokokvalitetnih, pažljivo i profesionalno odabranih proizvoda. Kao što sam pomenula, težimo da budemo veoma bliski s kupcima, da uočavamo trendove i uvodimo novine čak i pre nego što sam kupac prepozna potrebu za tim.

Šta vas inspiriše za svakodnevna poslovna postignuća?
– Inspiriše me kada vidim kako se ljudi razvijaju u ličnom i profesionalnom smislu i kada mi u Metrou poštenim i vrednim zaposlenima pružamo mogućnost za razvoj.

Vaša poruka i savet za uspeh u poslu?
– Budite radoznali i postavljajte mnogo pitanja. Budite pozitivni i verujte da je, uz malo truda, sve moguće. MN