Marketing

Martin Lindstrom: Koncept budućnosti je H2H

Ove godine, tačnije 12. maja nas u Beogradu očekuje ARK Regional Branding Symposium na kom će govornik biti Martin Lindstrom. Martin će za osam sati simpozijuma podeliti sa 500 delegata svoje praktično znanje vezano za izgradnju brenda, sa osvrtom na specifičnosti regiona sa globalne perspektive, studijama slučaja i prilikom da delegati predstave svoje poslovne dileme i dobiju besplatnu konsultaciju na licu mesta.

Martin je autor sedam globalnih bestselera iz oblasti brendiranja, od kojih je jedan Kupologija, knjiga koja je postavila temelj nauci koja je danas poznata kao neuromarketing. Market Network je kao strateški medijski partner događaja imao priliku da sa njim dobije ekskluzivan intervju.

Nedavno ste rekli da B2B i B2C više ne postoje. Podeli sa nama više informacija o konceptu koji je zamenio i koji će zameniti dva gorenavedena?

Nov trend zovem H2H ili Human to Human. Džon F. Kenedi je bio prvi predsednik SAD koji 1961. godine, tokom svoje inauguracije, nije nosio šešir. Ovo se čini beznačajno, ali ono što smo od tada naučili jeste da je ovo prvi put kada su se privatno i poslovno pomešali. Nema granice između “profesionalne ličnosti” i “privatne ličnosti”, koju je razdvajao najjednostavniji šešir. Ovaj trend je evoluirao, kravata je mrtva, a danas svaki potrošač ima kancelariju u svom džepu koja se zove pametni telefon. Sve ovo govorim kako bih pokazao da nema razlike između B2B i B2C, mi smo oba i stoga kampanje i komunikacione inicijative ne bi trebalo razdvajati ta dva, no komunicirati poslovnim ljudima kao da su i poslovni ljudi i najjednostavnije rečeno ljudi. Otuda termin H2H.

Tokom predavanja koje ćeš držati na ARK Regional Branding Symposium-u, deo svog predavanja ćete posvetiti maloprodaji. Možeš li nam reći nešto više o tome kako vidiš budućnost maloprodaje?

Maloprodaja trenutno prolazi kroz veću revoluciju no kroz koju je prošla pre 100 godina kada su nastali supermarketi. Dešava se veliki raskol: racionalne kupovine će biti realizovane kroz e-commerce i internet, a emotivne kupovine će biti realizovane kroz brick & mortar radnje, tržne i outlet centre. Supermarketi budućnosti će više ličiti na restorane sa primesom supermarketa, a FMCG proizvodi poput Coca-Cola-e će u sledećoj deceniji nestati iz supermarketa i premestiti se u potpunosti u online prodaju.

Osim toga što se prodavnice pretvaraju u zone zabave, gde će potrošači “blejati” i uživati, takođe vidimo da maloprodavci sve češće prodaju proizvode koje ne možete kupiti on-line ili na Amazonu. To su ručno rađeni proizvodi, organska hrana, hrana koja se priprema unutar supermarketa, i tako dalje. Privatne robne marke će značajno ojačati unutar supermarketa, trend koji vodi SAD. Maloprodavci poput Trader Joe’s (koji se nalazi u nemačkom vlasništvu) kreiraju ponude koje Amazon i drugi on-line prodavci ne mogu da obezbede. Ovo je, naravno, način da maloprodavci na još jedan način obezbede lojalnost potrošača. Kao rezultat, videćete da prodaja konvencionalnih brendova opada. Nedavno je Gillette najavio smanjenje cene od 20% što nisu nikada u svojoj istoriji uradili. Ovo je dobar indikator da čak i konglomerati poput P&G će proći kroz ezgistencijalnu krizu, koja će se opet odraziti na advertajzing agencije i konvencionalne brendove. Ukratko, sam koncept brendiranja očekuje veliki izazov.

 

 

Unapredite svoje poslovanje kroz kupovinu kotizacija za sebe ili svoje zaposlene za ARK Symposium već danas. Vašu ulaznicu za prvi ekskluzivni regionalni celodnevni simpozijum o brendiranju – ARK, možete obezbediti na zvaničnom sajtu. Na sajtu možete preuzeti i punu brošuru koja detaljno opisuje agendu događaja, znanje i benefite koje možete očekivati za svoje poslovanje. Broj karata je ograničen i odnosi se na celokupnu stručnu javnost regiona, tako da je poželjno da svoje mesto što ranije obezbedite.