Aktuelno

Kreme za ruke

Analiza tržišta krema za ruke u Srbiji odnosi se na podatke GfK panela domaćinstava za period od decembra 2012. zaključno sa majem 2013. godine.

Kreme za rukeAnaliza tržišta krema za ruke u Srbiji odnosi se na podatke GfK panela domaćinstava za period od decembra 2012. zaključno sa majem 2013. godine.

U Srbiji je 18,1 odsto svih domaćinstava kupilo barem jednu kremu za ruke u posmatranom šestomesečnom periodu.

Trgovačke marke su zastupljene znatno iznad proseka za robu široke potrošnje, sa čak približno 15 odsto količinskog učešća.

Najzastupljeniji tip krema za ruke jesu kreme za sve tipove kože, a potom i kreme za normalnu, suvu, osetljivu kožu i ostale.

Najznačajniji kanal prodaje jesu supermarketi sa 31 odsto količinskog prometa. Slede minimarketi sa 19 odsto i tradicionalne radnje sa 12 odsto. U ovoj kategoriji je vidljiv i značaj drogerija kao prodajnog kanala (10 odsto količinskog prometa).

Oko 14 odsto svih količina krema za ruke prodato je na promociji, što je dosta iznad proseka za tržište potrošne robe, a ostatak se proda po regularnim cenama.

 

  

 


 

Kreme za ruke najviše se prodaju u hipermarketima i supermarketima – 39,5 odsto, u velikim radnjama 14 odsto, a u malim prodavnicama 9,8 odsto. U drogerijama se proda 36,6 odsto kategorije, a u kioscima i paviljonima 0,2 odsto.

U Beogradu je generisano 35,4 odsto prodaje ove kategorije, u Vojvodini 26,7 odsto, u centralnoj jugoistočnoj Srbiji 16,4 odsto kategorije, a preostale  količine, 21,6 odsto, prodaju se u centralnoj zapadnoj Srbiji.

Vodeći proizvođači (po abecednom redu, a ne prema tržišnom udelu): Beiersdorf, Bones Group, Dahlia, DCP Hemigal, Lek, Private Label Brands.

Vodeće robne marke (po abecednom redu, a ne prema tržišnom udelu): 48, Atrix, Dahlia, Fitogal, Private Label Brands.

 


 

U okviru BRANDpuls istraživanja prikupljeni su osnovni podaci za kategoriju krema za negu ruku. Ti podaci mogu se analizirati sa stanovišta demografije, životnog stila potrošača i njihovih kupovnih navika. 

Podaci korišćeni u analizi koja sledi prikupljeni su u prvoj polovini 2013. na teritoriji Srbije. 

Kreme za ruke koristi oko 75 odsto potrošača, starih između 15 i 64 godine. Skoro 60 odsto njih kreme koristi svakodnevno, trećina bar jednom mesečno, dok je najmanje onih koji taj proizvod koriste još ređe. 

Kreme za ruke uglavnom koriste žene, i to svih starosnih grupa, dok je među onima koji ih retko koriste više mladih i muškaraca.

Mnogo važnosti pridaju sopstvenom zdravlju, naklonjeni su zdravoj ishrani, a na kuvanje gledaju kao na uživanje. Ekološki su osvešćeni i mnogo značaja pridaju temama koje se odnose na tu oblast. 

Zainteresovani su za uređenje doma i ne zaziru od kućnih poslova. Ne prihvataju bezrezervno tradicionalne obrasce koji poslove dele na muške i ženske. 

Aktivno se služe kompjuterom i zainteresovani su za savremenu tehnologiju. 

Ne kupuju da bi bili u trendu ili izrazili svoju ličnost, već su usmereni ka kvalitetu i nastoje da se vežu za marku koju prepoznaju kao upotrebljivu i svrhovitu. 

Politički su osvešćeni, ponekad skloni obrascu nacionalne kupovine radi podrške domaćoj privredi.

 


 

Dalibor Bajić 
Sarantis

Kompanija Sarantis lansirala je pre dve godine na srpsko tržište kreme za ruke Bioten obogaćene prirodnim sastojcima. Tu kozmetičku liniju čine četiri vrste krema za ruke: hidratantna i hranljiva, koje su i najprodavanije, regenerativna i anti-ageing, lansirana ove godine.

Kreme za ruke Bioten mogu se naći u svim prodajnim formatima. Na policama se akcenat stavlja na formiranje blokovskih pozicija kako bi proizvodi bili što uočljiviji za kupce i činili celinu sa ostalim proizvodima Bioten. Pri tome se apsolutno pridržavamo merčendajzinga. U određenim prodajnim objektima kreme za ruke odvojene su od ostalog asortimana.

Promotivne aktivnosti obuhvataju akcijske popuste, promocije na mestu prodaje po principu 2+1 gratis, a ove godine poklanjali smo kremu za ruke uz set Bioten. 

  



Igor Denić

izvršni direktor, DCP hemigal

Kreme za ruke kompanije DPC hemigal proizvode se pod brendom Fitogal. Najprodavanija je specijalna glicerinska krema Fitogal (80 ml i 110 ml). Najveću prodaju ostvarujemo u objektima velikog formata, tj. u hipermarketima i supermarketima.

Kreme za ruke najveću izlaznost imaju tokom hladnijih meseci, od oktobra do marta.

Kompanija sama distribuira i pozicionira proizvode na policama. Na prodajnom mestu sprovodimo akcije, promocije i oglašavanje. 

  


 

Dragana Grujić
komercijalni direktor, YUCO-hemija

Yuco-hemija ima dve vrste krema za ruke: Multiactiv Natura krema za ruke sa ekstraktom kamilice, tuba 100 ml, i Multiactiv Natura krema za ruke sa maslinovim uljem i ekstraktom kamilice, tuba 30 ml, tuba 100 ml, kutija 200 ml, kutija 350 ml. Najprodavanije je pakovanje tuba 100 ml, Natura krema za ruke sa maslinovim uljem i ekstraktom kamilice. Sve vrste pakovanja nalaze se u svim prodajnim formatima. Najviše krema proda se u megamarketima i hipermarketima. Jesen i zima su periodi kada se prodaja povećava za oko 40 odsto. Veća pakovanja (350 ml) ne nailaze na veliki odziv kupaca. Zaključujemo da je naše tržište usvojilo pakovanje u tubi od 100 ml. Pozicioniranje obavljamo samostalno. Promotivne aktivnosti sprovode se u vidu različitih akcijskih sniženja, popusta na kategoriju, kao i gratis pakovanja. Pored pakovanja 300 ml + 50 ml gratis, povremeno nudimo i pakovanja 3+1 gratis…

Ostavi komentar