Aktuelno

Margarini

Kategorija margarina, 55,8 odsto, prodaje se u hipermarketima i supermarketima, u velikim radnjama 26 odsto, a u malim radnjama 18,2 odsto. 

 

 

 

Margarini

Stevan Cvetković Client Executive, Nielsen Serbia

NIELSEN 

Stevan Cvetković
Client Executive, Nielsen Serbia

Kategorija margarina, 55,8 odsto, prodaje se u hipermarketima i supermarketima, u velikim radnjama 26 odsto, a u malim radnjama 18,2 odsto. 

U Beogradu je generisano 23,2 odsto prodaje ove kategorije, u Vojvodini se proda 37,4 odsto, u centralnoj jugoistočnoj Srbiji proda se 18,7 odsto, a preostalih 20,6 odsto u centralnoj zapadnoj Srbiji.

Najprodavaniji je margarin koji sadrži 80 odsto masnoće, sa 25,5 odsto prodatih količina, dok margarin sa 81,5 odsto masti čini 21,4 odsto prodatih količina. Margarini sa 60 odsto i 40 odsto masti nose 14,6, odnosno 14,2 odsto prodaje, respektivno.

Pakovanje od 250 g nosi oko 75 odsto prodaje, dok pakovanje od 500 g ostvaruje 22 odsto učešća u celokupnoj prodaji margarina.

Od prodatih margarina 77,2 odsto kategorisano je kao nedijetalno, dok je ostatak, 22,8 odsto, kategorisano kao dijetalno.

Vodeći proizvođači (po abecednom redu, a ne prema tržišnom udelu) jesu: Dijamant, Polimark, Private Label Manufacturer, Unilever, Vital.

Vodeće robne marke (po abecednom redu, a ne prema tržišnom udelu) jesu: Dijamant, Dijavit, Dobro jutro, Polimark, Vital.

Istraživanje Retail Audit zasniva se na praćenju prodaje ka krajnjim potrošačima na uzorku prodajnih mesta izabranih tako da budu reprezentativni za kanale prodaje koji se prate. Ista prodajna mesta se popisuju na mesečnom ili dvomesečnom nivou tako što obučeni popisivači fizički broje maloprodajne zalihe, beleže obavljene nabavke u proteklom periodu i beleže maloprodajne cene.

 

 

 

Aleksandar Sinđelić direktor PanelaGFK 

Aleksandar Sinđelić
direktor Panela

Analiza margarina u Srbiji odnosi se na podatke GfK panela domaćinstava za period od decembra 2012. zaključno sa julom 2013. godine.

Margarin je proizvod sa širokom primenom u domaćinstvima. Može se koristiti kao namaz, ali i kao sastojak u spremanju raznih jela (kao deo testa, nadeva, kolača…). U posmatranom periodu, margarin je kupilo oko 91 odsto svih domaćinstava u Srbiji, što svedoči o njegovoj popularnosti.

Na tržištu su registrovane kupovine margarina nešto više od 10 proizvođača, koji nude malo više od 20 različitih robnih maraka. Tržište je jako koncentrisano, pa tako dva vodeća proizvođača drže neverovatnih 93 odsto količinskog tržišnog učešća. To su, abecednim redosledom, Dijamant i Vital. Ostali proizvođači su otprilike ravnomerno podelili ostatak tržišta, sa izuzetkom jednog, koji se za nijansu izdvaja od njih.

Za margarin su otprilike podjednako značajna tri kanala u kojima se proda većina količina ove kategorije. To su tradicionalne prodavnice (30 odsto količina), minimarketi (28 odsto) i supermarketi (27 odsto). Ostali kanali manje su značajni, pa se tako u hipermarketima i cash&carry proda po još šest odsto količina, a dodatna četiri procenta u ostalim kanalima. 

Trgovačke marke u ovoj kategoriji slabo su zastupljene i učestvuju sa svega jedan odsto količinskog prometa, što je daleko ispod proseka za robu široke potrošnje. U posmatranom periodu registrovane su kupovine margarina svega dva prodajna lanca, što može sugerisati na određene šanse u ovom segmentu. 

Promotivne prodaje su za nijansu iznad proseka za tržište široke potrošnje, sa oko devet odsto količinskog prometa kategorije. Ostatak dolazi od prodaje po regularnim cenama. 

Ako posmatramo podelu po tipu pakovanja, možemo konstatovati da se 63 odsto količina margarina proda u papirnom pakovanju, a 37 odsto u plastičnoj kutiji. 

Na tržištu margarina poslednjih godina pojavile su se inovacije, pre svega funkcionalne prirode, u vidu dijetalnih i light margarina, margarina za decu, s vitaminima i posebnim sastojcima. Ostaje da se vidi da li će se ovaj trend nastaviti i u budućnosti i kakav će biti dalji razvoj prilika na posmatranom tržištu.

 

Ostavi komentar