Aktuelno

Čokolada

Čokolada

Trgovačke marke u kategoriji čokolada zastupljene su natprosečno na tržištu robe široke potrošnje, sa oko osam odsto količinskog učešća.

ČokoladaGFK

Analiza tržišta čokolade u Srbiji odnosi se na podatke GfK panela domaćinstava za period od februara zaključno s oktobrom 2013.

87,2 odsto svih domaćinstava u Srbiji kupilo je barem jednu čokoladu u posmatranom periodu.

Trgovačke marke u kategoriji čokolada zastupljene su natprosečno na tržištu robe široke potrošnje, sa oko osam odsto količinskog učešća.

Mlečne čokolade su najprodavanije, sa 72 odsto količinskog prometa, dok su crne i bele manje zastupljene.

Tradicionalne prodavnice su najznačajniji kanal za prodaju čokolada u posmatranom periodu, sa 29 odsto količinskog prometa. Slede minimarketi sa 24 odsto i supermarketi sa 23 odsto količinskog učešća. Promotivne prodaje čine 11 odsto količinskog prometa, što je iznad proseka za robu široke potrošnje. Ostatak količina proda se po regularnim cenama.

 

 

 


IPSOS

Čokolada

U okviru BRANDpuls istraživanja kontinuirano se prate marketinški pokazatelji uspeha za kategoriju čokolada i brendova unutar nje, a podaci se mogu analizirati u vidu demografije, životnog stila i kupovnih navika potrošača. 

Marketinški pokazatelji važni su za uspešno vođenje brenda kroz sliku stanja brenda i ranog uočavanja mogućih problema i prilika. Podaci korišćeni u analizi koja sledi prikupljeni su u drugoj polovini 2013. godine na teritoriji Srbije.

Veličina kategorije

Čokolade u Srbiji koristi nešto manje od 90 odsto potrošača starosti 15–64 godine. 

Iako je procenat korisnika visok, čokoladu ne konzumiraju svi potrošači u jednakoj meri. Manje od pet odsto potrošača čokoladu konzumira svakodnevno, a kada taj deo potrošača grupno posmatramo sa delom onih koji čokoladu konzumiraju bar dva puta nedeljno, dobijamo udeo heavy korisnika, koji je tek nešto veći od 20 odsto. Heavy korisnika u aprilu 2012. bilo je blizu 30 odsto. Medium segment ostao je na istom nivou, a povećao se udeo light korisnika.

Profil korisnika

Među potrošačima koji češće od ostalih korisnika konzumiraju čokoladu znatno je više onih od 15 do 39 godina, višeg obrazovanja i primanja, koji žive u gradovima, a po bračnom statusu pripadaju grupi single. 

Najveći deo grupe heavy korisnika čine samosvesni napredni individualci, tj. osobe koje žive urbanim stilom života i više su sklonije kulturnim događajima kao što su bioskopi, koncerti i pozorišta. Oni vole da se zabavljaju s prijateljima i poznanicima, ali svoje interese ne svode samo na dobar provod. Visoko vrednuju obrazovanje i otvoreni su prema novim spoznajama. Mnogo važnosti polažu na sopstveno zdravlje, naklonjeni su zdravoj ishrani, a na kuvanje gledaju kao na uživanje. 

Aktivno se služe kompjuterom, zainteresovani su za savremenu tehnologiju. Ne kupuju da bi bili u trendu ili izrazili svoju ličnost, već su usmereni ka kvalitetu i nastoje da se vežu za marku koju prepoznaju kao upotrebljivu i svrhovitu.

 

NIELSEN

ČokoladaKategorija čokolade prodaje se u hipermarketima i supermarketima – 35,8 odsto, u velikim radnjama – 28,7 odsto, u malim prodavnicama – 31 odsto i u kioscima – 4,6 odsto. 

U Beogradu je generisano 27 odsto prodaje ove kategorije, u Vojvodini 22,8 odsto, u centralnoj jugoistočnoj Srbiji 22 odsto, a 28,3 odsto u centralnoj zapadnoj Srbije. Vodeći proizvođači (po abecednom redu, a ne prema tržišnom udelu): Bambi Banat, Mondeley International, Private Label Manufacturer, Sl Takovo, Štark. Vodeće robne marke (po abecednom redu, a ne prema tržišnom udelu): Eurokrem, Kinder, Milka, Najlepše želje, Yoyo.

 

 

 

 

 

PionirAna Marić Brand Manager Pionir

Ana Marić
Brand Manager Pionir

Čokolada Galeb jedan je od dominantnih brendova kompanije Pionir. Rebrendiranjem i repozicioniranjem Galeb čokolade krajem 2012. godine, značajno su unapređene pozicije brenda i udvostručena prodaja. Najveća prodaja Galeba se ostvaruje kroz formate hipermarketa i malih radnji, i to posebno u Vojvodini i Zapadnoj Srbiji. Pionir ima sopstveni tim merčendajzera koji vodi brigu o povećanju vidljivosti, prepoznatljivosti brenda Galeb na primarnim i sekundarnim pozicijama unutar objekata. Portfolio Galeba konstantno prilagođavamo potrebama potrošača i sa aspekta ukusa i pakovanja.U tom smislu potrošače ćemo uskoro obradovati novitetima, prigodnim za poklon pred predstojeće Uskršnje praznike.

 

 

Katarina Ristić šef marketingaPlavi Kamen

Katarina Ristić

šef marketinga

Najprodavaniji proizvod iz linije konditorskih proizvoda Amoretti je Princeza, koja se pojavljuje na tržištu u tri ukusa: sa lešnikom, sa kokosom i sa pavlakom.

Proizvod je dostupan u minimarketima, superetama i supermarketima. Najveća prodaja beleži se tokom proleća (mart, april i maj) i jeseni (oktobar, novembar i decembar).

Proizvode Amoretti na policama prodajnih objekata pozicioniraju naši distributeri, a promotivne akcije sprovodimo učešćem u lifletima i davanjem akcijskog rabata.

Ostavi komentar