Aktuelno

Dečja hrana

Potrošači pre svega očekuju da su sastojci dečje hrane kvalitetni. Među korisnicima industrijske dečje hrane je i 65 odsto onih koji sami pripremaju svojoj deci kašice od svežeg voća i povrća.

Dečja hrana

 

Aleksandra Jovanović
Project Manager

U okviru BRANDpuls istraživanja kontinuirano se prate marketinški pokazatelji uspeha za kategoriju dečje hrane i brendova unutar nje, a podaci se mogu analizirati u vidu demografije, životnog stila i kupovnih navika potrošača.

Marketinški pokazatelji važni su za uspešno vođenje brenda kroz sliku stanja brenda i ranog uočavanja mogućih problema i prilika. Podaci korišćeni u analizi koja sledi prikupljeni su u drugoj polovini 2013. na teritoriji Srbije.

Dečju hranu trebalo bi, logično, da konzumiraju deca, ali nije retkost da i odrasli veoma rado pojedu neki od proizvoda iz kategorije namenjene najmlađima. Zanimljivo je da se sve češće javljaju i pobornici dijete koja podrazumeva zamenu standardne hrane hranom za bebe, koji tvrde da će vas 14 takvih porcija na dan dovesti do željene kilaže. 

Dilema među mamama u Srbiji i dalje je velika. Kupovne kašice za bebe, da ili ne? Neke mame hvale se samostalnom pripremom kašica, a druge smatraju da su industrijske kašice sigurnije za decu zbog svežine, ispravnosti i odsustva pesticida.

Ukoliko na to još pridodamo i nizak standard domaćih potrošača, ne čudi podatak da kategoriju dečje hrane koja u BRAND­pulsu obuhvata sve proizvode za bebe i decu od adaptiranog mleka do sokića i mlevenog keksa, koristi oko 60 odsto potrošača koji imaju decu do tri godine starosti u domaćinstvu. 

STAVOVI POTROŠAČA

Potrošači pre svega očekuju da su sastojci dečje hrane kvalitetni. Među korisnicima industrijske dečje hrane je i 65 odsto onih koji sami pripremaju svojoj deci kašice od svežeg voća i povrća. Polovina smatra da su žitne – instant kašice zdrave za decu, a trećina kaže da marku dečje hrane bira na osnovu preporuke prijatelja ili rođaka.

PROFIL KORISNIKA

Gotovu dečju hranu najčešće kupuju majke, između 30 i 39 godina, visokog obrazovanja, viših prihoda, koje žive u gradskim sredinama. To su obično i osobe koje su donosioci odluka o kupovini u domaćinstvu. 

Među korisnicima kategorije je 65 odsto potrošača koji izjavljuju da ne štede novac kada je njihovo dete u pitanju, dok nešto manje od polovine iste ciljne grupe kaže da za svoju decu kupuje uglavnom brendiranu garderobu.

U Srbiji je i dalje najveći udeo tradicionalnih majki, koje se pre svega realizuju u porodici. 

POZICIJA BRENDA NA TRŽIŠTU

Nivo korišćenja (usage) je marketinški indikator koji najbolje govori o vitalnosti brenda. Praćenje korišćenja važno je za procenu potrošačke mase na koju u određenom trenutku možemo računati. 

Za povećanje baze potrošača potrebno je voditi računa o njihovim potrošačkim potrebama i navikama (usage&attitude) kako bismo brend mogli dodatno marketinški pozicionirati bliže potrebama potrošača.

Prema podacima dobijenim iz BRAND­puls istraživanja, najveći procenat mama dece do tri godine uglavnom bira Plazmu, koja je zato najkorišćeniji brend u kategoriji dečje hrane. Drugi po procentu korišćenja je Podravkin brend Čokolino, a slede dečja hrana Nestle, Juvitana i Čokolešnik.

 

Stevan Cvetković

NIELSEN 

Stevan Cvetković
Client Manager, Nielsen Serbia

Kategorija dečje hrane prodaje su u hipermarketima i supermarketima – 71,6 odsto, u velikim radnjama – 21,9 odsto i u malim radnjama – 6,6 odsto. Prema tipu dečje hrane, najzastupljeniji je griz sa 61 odsto volumenskog udela, dok vlažna hrana za bebe i žitarice za bebe učestvuju sa 22,9 odsto i 13,2 odsto u ukupnoj količinskoj prodaji.

Kesa kao tip pakovanja učestvuje u ukupnoj prodaji hrane za bebe sa 41 odsto. Kutije i tegle su veoma zastupljene u prodaji dečje hrane i učestvuju sa 33,3, odnosno 21,3 odsto respektivno. U Beogradu je generisano 30,7 odsto prodaje ove kategorije, u Vojvodini se proda 35,6 odsto, u centralnoj jugoistočnoj Srbiji 17,5 odsto, a preostalih 16,2 odsto u centralnoj zapadnoj Srbiji. Vodeći proizvođači (po abecednom redu, a ne prema tržišnom udelu): Dr Oetker, Podravka, Private label manufacturers, SL Takovo, Žitko AD.

Vodeće robne marke (po abecednom redu, a ne prema tržišnom udelu): C (Dr Oetker), Juvitana, Lino, Private label brand, Stari mlinar.

Ostavi komentar