Aktuelno

Džins gubi bitku sa sportskom odećom

Američki proizvođači džinsa uključili su se u tehnološku borbu za poboljšanje ženskih pantalona, jer sve više žena umesto farmerki nosi udobniju i rastezljiviju odeću

Američki proizvođači džinsa uključili su se u tehnološku borbu za poboljšanje ženskih pantalona, jer sve više žena umesto farmerki nosi udobniju i rastezljiviju odeću

Prodizvođači džinsa poput Levi’s i VF Corporation, koja je vlasnik brenda Lee, Vrangler i 7For All Mankind, nadmeću se u dodavanju što više streča svojim tkaninama kako bi pridobili što više potrošača traži udobniju i prijatniju odeću. U međuvremenu, pioniri u proizvodnji takve odeće, poput kompanije Spanx trude se da stvore elastične pantalone koje izgledaju kao farmerke i kradu mušterije lojalne teksasu. 

Danas potrošači žele udobnu odeću, bez obzira da li su to farmerke ili joga pantalone, ocenjuje James Curleigh, predsednik Levi’s Brenda.

Prošle jeseni, Levi’s je lansirao novu Revel women fit, džins u čijoj proizvodnji se koristi patentirana Liquid Shaping technologija – fleksibilan premaz koji se nanosi sa unutrašnje strane pantalona. Premaz ograničava istezanje tkanine u određenim oblastima, kako bi ostala udobna. Veoma udoban materijal “zadržava svoj oblik, dok ističe oblik tela”.

Takođe, 2013, Levi’s je otvorio Eureka lab, istraživački centar u San Francisku za kreiranje prototipa pantalona. Kompanija istražuje mogućnost kombinovanja materijala kao što je Dyneema, jako lagano vlakanu i džinsa. Pod brendom Lee komppanija VF je u avgustu lansirala tri nove linije bendiranih farmerki za žene The Heavenly Touch, Curvy Fit i Easy Fit lines koje koriste izuzetno meko džins platno koje izgleda kao običan teksas. Skot Bakster, šef džins poslovanja u VF, kaže da su potrebne godine da farmerke od crteža stignu na police.

VF će krajem ove godine otvoriti inovativni centar džinsa u blizini svog sedišta u Grinsboruo u Severnoj Karolini, kako bi osigurao stalni napredak. U ovu trku uključili su se I manji igrači pa je tako kanadski Silver Jeans Co stvorio kombinaciju klasičnog džinsa i joga pantalona. Nazvan “Joga farmerke” proizvod kombinuje spoljni izgled tradicionalnog džinsa i unutrašnjosti od pliša.

Džins se bori i sa boljom savitljivošću pantalona. Prodaja džinsa u SAD pala je za šest odsto u proteklih godinu dana, pokazuju poslednji podaci istraživačke anegcije NPD Group. Prodaja ženskih farmerke je još lošija jer je zabeležen pad od sedam odsto. Najveći pad zabeležen je u segmentu skupog džinsa pa je tako prodaja farmerke koje koštaju i do 75 dolara od marta 2013. do marta 2014, pala za 32,5 odsto. 

Levi’s je otpustio 800 zaposlenih u martu a u julu je objavljen pad profita od 76 odsto u odnosu na isti kvartal prošle godine. Prihod VF-jevih brendova pao je jedan odsto u poslednjem kvartalu, uključujući i pad prodaje brenda Lee za sedam odsto. U problemu je i brend Lucky nakon što je njegovo matično privredno društvo Fifth & Pacific (now known as Kate Spade & Co.) prodalo posao s džžinsom.

Najveći pad prodaje beleži se kod najmlađih kupaca. Tako je, po prvi put u istoriji, dokolenice postale najpopularniji trend među tinejdžerkama ovog proleća.

Odbacivanje džinsa prati rast onoga što se u industriji odeće zive athleisure  – uska odeća koja se nosi van teretane.

Ovo je novi džins, rekao je direktor GAP Glenn Marphy prikazujući stretchi dokolenice u februaru, potvrđujući uspeh Athleta, kompanije koja proizvodi joga-odeću, a koju je kupila 2008. godine. Marphy je dodao da će se i njegovi mega brendovi, Gap i Old Navy, više okrenuti athleisure-u. Athletic odeća će tako ubuduće biti bolje pozicionirana u GAP prodajnim objektima, umesto na najmanje atraktivnim policama. 

Sa sve većim ulaskom proizvođača džinsa na njihovu teritoriju, proizvođači Athletic odsće kao što su Lululemon, Nike, Under Armour i Adidas intenzivno rade u svojim istraživačkim centrima jer ne žele da izgube kupce zato što se konkurencija povećava. 

Čak i Spank, poznat po proizvodnji odeće koja one koji je nose čini mršavijimaušla je u borbu za džins. Njihova novca linija reklamira se kao odeća koja kombinuje izgled farmerki sa udobnošću dokolenica koje sakrivaju “neželjene viškove”. Njihovi konkurenti Levi’s i J Brand takođe imaju linije za koje tvrde da u njima kupci “izgledaju mršaviji”. 

Ostavi komentar