Aktuelno

SIAL 2014.

Raznovrsni proizvodni programi predstavljeni na nacionalnom štandu, činjenica da su kompanije asortiman koji će izložiti izabrale u skladu sa zahtevima i potražnjom tržišta EU, kao i da su svi izlagači kompletno sertifikovani i konfirmisani izvoznici, umnogome su doprineli uspešnom nastupu srpske privrede na SIAL-u

Tekst i foto:  Vesna Pakaj, direktorka predstavništva PKS u Parizu

 

Na ovogodišnjem sajmu prehrambene industrije SIAL, održanom u Parizu od 19. do 23. oktobra, predstavnici srpske privrede imali su zapažen nastup. Deo srpskih izlagača, njih 13, nastupio je zajedno na nacionalnom štandu, u organizaciji Privredne komore Srbije i u saradnji sa Siepom. Na štandu od oko 120 kvadrata izlagali su Benlian Foods Niš, Bilje Borča Beograd, DD Ribarstvo Bački Jarak, Foodland Beograd, Fruvela Lajkovac, Jug­prom Leskovac, Master Frigo Beograd, Neoplanta Novi Sad, Pionir Beograd, Polimark Food Industry Novi Sad, Venac Stara Pazova, Yuhor Jagodina i Yumis Niš. 

Za privrednike koji su izlagali najvažnije je što je štand bio veoma posećen i što su potencijalni kupci dolazili iz čitavog sveta. Posebno značajno bilo je interesovanje odgovornih za nabavku u velikim centralama trgovačkih lanaca, distributera i predstavnika kompanija iz prehrambene industrije. Raznovrsni proizvodni programi predstavljeni na nacionalnom štandu (mesni proizvodi, konditorski proizvodi, organski proizvodi od pirinča, proizvodi od ribe, zaleđeni program, gotovi proizvodi od voća), činjenica da su kompanije asortiman koji će izložiti izabrale u skladu sa zahtevima i potražnjom tržišta EU, kao i činjenica da su svi izlagači kompletno sertifikovani i konfirmisani izvoznici, umnogome su doprineli uspešnom nastupu srpske privrede na SIAL-u. 

Zastupljenost privrede Srbije na SIAL-u bila je značajna i van nacionalnog štanda. Sedam kompanija (Nectar, Sirogojno, Elixir, Yugotrejd, Kostas A. Zacharia, Mondi Lanex i Lukowa) nastupilo je samostalno, a neke su se predstavile i preko velikih francuskih kompanija koje u svom programu nude proizvode iz Srbije. Jedan od najupečatljivijih primera je Grupa Descours, vlasnik kompanija Frucom Food iz Arilja i YUGENT iz Užica, koja se bavi preradom, trgovinom i kondicioniranjem zamrznutog voća za potrebe prehrambene industrije i ima godišnji promet od 85 miliona evra. Grupa je u poslednje tri godine investirala više od 20 miliona evra i beleži rast aktivnosti veći od 40 odsto za period 2012/13. Te dve fabrike iz Srbije predstavljene su na štandu većem od 200 kvadrata. 

Svetski sajam hrane SIAL u Parizu slavi 50 godina postojanja. Stručni žiri dodelio je 50 nagrada za najbolji inovativni proizvod. Uspeh srpske privrede jeste i činjenica da su dve nagrade pripale kompaniji Nectar, za energetsko piće Booster i Fructal ice tea vipavska breskva, proizvod koji u prvi plan stavlja zaštićeno geografsko poreklo sirovine.

 

Sajam SIAL osnovan je 9. novembra 1964. godine sa ambicijom da po veličini i renomeu bude pandan čuvenom sajmu automobila i biznis platforma prehrambene industrije sveta. Prvi SIAL imao je 1.200 izlagača i 15.000 posetilaca. 

Danas je to prezentacija globalnog tržišta – proizvođača prehrambenih proizvoda sa svih kontinenata. Sajam ima više od 6.500 izlagača iz 105 zemalja. Jaka francuska prehrambena industrija, vodeća u Evropi sa svojih 160,9 milijardi evra godišnjeg prometa, predstavila se ove godine na SIAL-u sa 1.000 izlagača. Sajam za profesionalne posetioce i ove godine posetilo je oko 150.000 gostiju iz više od 200 zemalja. Na osnovu prijavljenih posetilaca, uvoznici, distributeri i veletrgovci zastupljeni su sa oko 36 odsto, tj. trgovina je ukupno gledano zastupljena sa 54 odsto, dok su kupci iz prehrambene industrije zastupljeni sa 24 odsto.

Na ovogodišnjem sajmu predstavljeno je pet velikih izložbenih kategorija: meso, mlečni proizvodi, začini i multiproizvodi, zaleđeni program i slatki program. Ukupno je predstavljeno više od 400.000 proizvoda. 

SIAL je tako postao svojevrsna vitrina tehnološkog znanja, kako tradicionalnog tako i najsavremenijeg, tradicionalnog gurmanluka i inovacija sa više od 1.700 novih konceptualnih rešenja. SIAL u proseku raste 10 odsto na dvogodšnjem nivou kako po broju izlagača tako i po površini izložbenog prostora. 

Ipak, SIAL je, pre svega, globalna biznis platforma. Prema anketnim podacima objavljenim na sajtu organizatora, izlagači u proseku realizuju porudžbine za šestomesečni kompletan angažman proizvodnih kapaciteta. MN

 

—————————————–

SIAL U BROJEVIMA

 

6.500 izlagača

105 zemalja

1.000 izlagača iz Francuske

150.000 gostiju

400.000 proizvoda

1.700 konceptualnih rešenja

Ostavi komentar