Aktuelno Analiza tržišta Svet Svetske trgovine

Amazon preti svetskoj maloprodaji

Amazon preti svetskoj maloprodaji

Stručnjaci navode da će uskoro tradicionalne prodavnice nestati. Za sve je to kriv jedan strašan div. Naime, sve više tržnih centara u SAD se prazni, a za smanjenje prodaje okrivljuje se takozvani efekat Amazona. Sve više vremena provodimo na internetu, pa ne čudi što sve više kupujemo onlajn. Stručnjaci navode da ipak nije samo Amazon kriv već da svoj udeo u tome imaju i prodavci koji svojim kupcima nisu ponudili nešto više…

Čuveni američki trgovac dečjim igračkama i bebi opremom Toys’R’Us zatvorio je 1.600 prodajnih mesta, a bez posla je ostalo 64.000 zaposlenih. Prošle godine u Americi je bez posla u maloprodaji ostalo 89.000 prodavaca, a predviđa se da će se do kraja 2018. zatvoriti 9,8 miliona kvadratnih metara trgovačkog prostora. U Velikoj Britaniji prošle godine zatvoreno je rekordnih 5.800 trgovina, a britanski Centar za istraživanje maloprodaje predviđa da će ih do isteka ove biti zatvoreno još 10.000.

Ipak, stručnjaci navode da s malo taktike i inovacije mogu da unaprede prodaju i pobede Amazon.

Ozbiljna zatvaranja u SAD i Britaniji počela su početkom ove decenije kao rezultat onlajn šopinga i e-trgovine, ali je malo ko verovao da će internet tako brzo menjati način kupovine na kakav smo navikli. E-trgovina u SAD raste stopom od neverovatnih 15–20 odsto godišnje.

Prošle godine u Americi je bez posla u maloprodaji ostalo 89.000 prodavaca, a predviđa se da će se do kraja 2018. zatvoriti 9,8 miliona kvadratnih metara trgovačkog prostora…

Iznajmljivanje lokala postaje prošlost
Prostor u kojem je smeštena prodavnica jedan je od velikih izdataka za svakog preduzetnika. Zato se u svetu sve češće otvaraju male prodavnice u koje kupci dolaze kako bi pokupili robu koju su poručili onlajn. Često se u tim novim koncept radnjama služe sokovi, voda, espreso, pa čak i pivo i vino. Oni koji idu korak dalje svojim kupcima nude usluge modnog stiliste ili pedikira.
Kompanija Rent the Runway primenila je sličan princip u svom polovanju. Naime, ona funkcioniše kao jedna vrsta onlajn pretplatničkog servisa koji kupcima iznajmljuje odeću. Te „prodavnice” imaju u radnji manje od 10 odsto artikala i rade kao neke vrsta dopune korisničkog iskustva. Stručnjaci navode da takva vrsta prodavnica može da uspe jer pruža nešto više, na primer savete, predloge ili sugestije, što kupci još ne mogu da dobiju u onlajn kupovini.

Savremena tehnologija i u prodaji
Istraživanja su pokazala da 92 odsto kupaca preferira prodavnice koje nude pristup novim tehnologijama, dok četiri odsto očekuje personalizovanu uslugu. Današnji kupci jasno znaju šta žele. Uz pomoć savremene tehnologije možete u znatnoj meri da povećate prodaju. Na primer, možete da napravite aplikaciju koja će sadržati popuste ili raspored artikala po radnji. Podrazumeva se da zaposleni imaju pristup savremenim tehnologijama, što će u znatno olakšati poslovanje. Tako, na primer, kompanija Frank + Oak na svojoj aplikaciji nudi 24-časovnu korisničku podršku, besplatnu ekspres dostavu i rezervaciju garderobe. Aplikacija upućuje signal kojim se zaposleni obaveštavaju da je neko od njihovih članova upravo ušao i da mu ponude besplatnu kafu.

Kakva je budućnost maloprodaje
Klasične prodavnice koje će opstati u digitalno doba biće one koje mogu da ponude nešto više od onlajn trgovina. To može biti mogućnost da se kupci na licu mesta uvere u kvalitet ili pogodnosti koje ne nude drugi.

Ostavi komentar