Kategorije proizvoda

Biskviti

Analiza tržišta biskvita u Srbiji odnosi se na podatke GfK Panela domaćinstava za period od marta do novembra 2015. godine.
– Tržište biskvita u Srbiji u posmatranom periodu beleži blagi pad ukupnih količina u poređenju sa istim periodom prethodne godine.

gfk-pr-biskviti_slide2

– Čak 98 odsto ukupnog broja domaćinstava u Srbiji bar jednom je kupilo neki od proizvoda iz kategorije biskvita, dva odsto više nego u istom periodu prethodne godine.

– Prosečna učestalost kupovine biskvita iznosila je oko 20 puta tokom analiziranog devetomesečnog perioda.

– Na domaćem tržištu postoji oko 120 proizvođača i preko 300 brendova biskvita. Pet vodećih brendova, na koje odlazi oko 41 odsto ukupne konzumacije biskvita u domaćinstvima u Srbiji, jesu (abecednim redosledom): Avala, Bevita, Jaffa, Plazma i Zlatni Pek.

– Najveći količinski udeo u ukupnim kupovinama biskvita imaju mini-marketi i tradicionalne prodavnice sa 30, odnosno 28 odsto, kao i supermarketi sa 26 odsto. Osam odsto ukupnih količina biskvita na tržištu domaćinstva kupuju u velikim formatima (hipermarketi i u znatno manjoj meri cash and carry objekti), a preostalih sedam odsto u drugim tipovima prodajnih objekata – kioscima, specijalizovanim prodavnicama slatkiša, itd.

– Na promocijama je u posmatranom periodu kupljeno oko 20 odsto ukupnih količina na tržištu, dok je udeo trgovačkih maraka tog proizvoda opao na oko četiri odsto ukupnih količina kategorije.

– Tvrdi/suvi biskviti zauzimaju 54 odsto na tržištu kategorije, dok je učešće biskvita s punjenjem i/ili prelivom oko 26 procenata. Ostatak tržišta zauzimaju čajni i drugi tipovi tog proizvoda.

Panel domaćinstava je standardizovano istraživanje koje u Srbiji neprekidno traje od novembra 2002. U centru pažnje je merenje potrošnje preko 70 proizvodnih kategorija u 1.500 domaćinstava Srbije (ono što se potroši van domaćinstva nije predmet ovog istraživanja). Opširnije informacije dostupne su na sajtu www.gfk.rs.

 

Konstantno praćenje tih informacija omogućava izveštavanje o obimu i vrednosti maloprodaje, kao i ostalim podacima značajnim za proizvođače, distributere i prodavce.

Uključeni kanali prodaje:
hipermarketi/supermarketi,
velike i srednje prodavnice,
male prodavnice,
kiosci/paviljoni.

Kanali koji nisu uključeni u istraživanje:
specijalizovane radnje, kiosci, benzinske stanice, pijace;
veleprodaje koje imaju prodaju i prema krajnjim kupcima, cash&carry radnje.

nielsen_biskviti_market-compatibility-mode_page_3

Obim prodaje odnosi se na količinu robe koja je prodata krajnjim kupcima u okviru posmatranih maloprodajnih kanala tokom perioda izveštavanja, prikazanu u prodajnim jednicama mere, kao i na količinski udeo u odnosu na ukupnu prodatu količinu robe unutar posmatrane kategorije.
Vrednost prodaje je vrednost robe koja je prodata krajnjim kupcima u okviru posmatranih maloprodajnih kanala tokom perioda izveštavanja, prikazana u lokalnoj valuti, i vrednosni udeo u ukupno prodatoj količini robe unutar posmatrane kategorije.

Rezultati istraživanja
Najveći količinski udeo u prodaji kategorije biskvita beleže hipermarketi i supermarketi. U posmatranom periodu, od decembra 2014. do novembra 2015, taj udeo iznosio je 49 odsto. U velikim radnjama prodato je 29 odsto, a za njima slede male prodavnice u kojima je prodato 20 odsto. U kioscima i paviljonima generisano je 1,7 odsto kategorije.
Od decembra 2014. do novembra 2015. u Beogradu je, količinski posmatrano, prodato 30 odsto kategorije, u Vojvodini 29 odsto, u centralnoj zapadnoj Srbiji 21 odsto, a u centralnoj jugoistočnoj Srbiji 20 odsto.

Vodeći proizvođači, po abecednom redu, a ne prema tržišnom učešću, jesu: Bambi, Banini, Jaffa fabrika biskvita Crvenka, Private Label Manufacturers i Štark.

Vodeći brendovi, po abecednom redu, a ne prema tržišnom učešću, jesu: Jaffa, Plazma, Private Label Brands, Štark i Zlatni Pek.

 

Anita Milijić
brend menadžer, Pionir

Najprodavaniji proizvod u kategoriji biskvita u kompaniji Pionir svakako je Medeno srce. Kao jedan od top-brendova u Srbiji, koji je decenijama na tržištu, zaista se prodaje u svim formatima i u svako doba godine. Kada je reč o pozicioniranju robe na policama, imamo praksu da sami radimo na tome, što se godinama pokazuje kao uspešno. Koristimo sve vidove promocije i komunikacije s potrošačima, ali uvek se trudimo da napravimo optimalan miks koji podrazumeva kako klasične tako i savremene oblike oglašavanja. Nastojimo da iznenadimo potrošače novim TV spotovima, zanimljivim print rešenjima, digitalnim oglasima i bilbordima. Naravno, tu su i nagradne igre, aplikacije, kao i tailor made aktivnosti u saradnji sa našim partnerima. Svesni smo toga da potrošači vole da probaju nove proizvode, ali i da se podsete postojećih brendova, tako da ih često obradujemo raznim akcijama, degustacijama i promocijama na mestu prodaje.

Ostavi komentar