Konferencije Konsalting Srbija Trendovi

Svi su danas na Guglu i Fejsbuku!

Digital Day

Pod sloganom New Signal početkom maja u Jugoslovenskom dramskom pozorištu u Beogradu održana je najveća regionalna konferencija o digitalnom i interaktivnom marketingu – Digital Day. Program se odvijao istovremeno u dve sale, a ove godine Digital Day prvi put je trajao dva dana. Na kraju drugog dana dodeljene su nagrade za najuspešnije digitalne kampanje i projekte – Mixx Awards…

 

Eksperti marketinga i digitalnih medija, stratezi, donosioci poslovnih odluka, vizionari i kreativni umovi svoja iskustva s aktuelnim industrijskim trendovima u svetu iznosili su na ovogodišnjoj konferenciji . Konferenciju Digital Day je otvorio Igor Žeželj, CEO Wireless Media i Chairman of the Board IAB Serbia.
– Naš glavni grad prepoznao je konferenciju Digital Day kao veoma bitnu. Važno je napraviti presek koji će pokazati gde se nalazi naša digitalna industrija. Nadam se da ćemo idućih godina postaviti Digital Day kao nezaobilazan digitalni događaj na mapi ovog dela Evrope – rekao je Igor Žeželj.
Rade Tričković, Managing Director u agenciji Httpool, predstavio je rezultate istraživanja ADEX o digitalnoj advertajzing potrošnji i ukazao na to da je tržište onlajn oglašavanja u Srbiji prošle godine iznosilo 29,5 miliona evra.
– U Evropi je, recimo, oglašavanje na mobilnim uređajima već prestiglo TV. Kada govorimo o vrsti oglašavanja, najveći udeo ima displej (26%), nakon toga search (22%), a classifieds oglasi učestvuju sa 19%, tj. ds preko tri miliona evra – rekao je Tričković.
On je napomenuo i da poseta korisnika preko mobilnih uređaja u Srbiji znatno raste, ali ne i prihod od oglašavanja na njima.
Ana Anđelić, Chief Brand Officer brenda Rebeca Minkoff, u svom izlaganju govorila je o tome kako dizajn utiče na odluku kupca da kupi proizvod.
– Moja teorija je da brend čine njegovi mediji. Moderni brendovi ne daju atribute brenda medijima, nego grade identitet kroz jednu po jednu interakciju s potrošačima. Najmoderniji brendovi danas su toliko bliski svojim potrošačima da zajedno s njima uspevaju da stvore zajednički identitet i senzibilitet.
Netflix je napravio 76.897 različitih žanrova.
– Brendovi poput Amazona i Netflixa u poziciji su da zadovolje sve želje potrošača. Sad svi ostali brendovi moraju to da jure jer su korisnici na to navikli – istakla je Ana Anđelić.

Brendovi treba da se posvete razmišljanju o celokupnom iskustvu koje pružaju potrošačima

Johan Vrede, global vice president strategic marketing, SAP Hybris, govorio je o marketingu sa svrhom, o tome zašto je važan i kako ga postići. Prema njegovom mišljenju, to je univerzalna potreba svih koja služi i kao dobar motiv.
– Šezdeset procenata milenijalsa traži poslodavce koji imaju jasnu svrhu svog rada. Mi gradimo kulturu svrhe. Zbog toga se o biznisu mora razmišljati globalno. Pomažemo svetu da bolje funkcioniše i unapređujemo živote ljudi. Bavimo se inovacijama da bismo pomogli korisnicima naših usluga. Da bi biznis kojim se neko bavi postao najbolji, najvažnija stvar je znati ko je tvoja publika i definisati svrhu odnosno ciljeve – rekao je Vrede.
Marijana Prpić, Head of Industry for Adriatic Region iz Googlea, objasnila je kako digitalni način razmišljanja može transformisati biznis i šta veštačka inteligencija donosi u tom poslu.

– Savremeno doba nosi mnoge mogućnosti i njih treba iskoristiti kako bi se s postojećim budžetom ostvarili najbolji rezultati. Važno je iskoristiti sve mogućnosti pametnog targetiranja. Nije bitan samo poslednji klik nego i kako se dotle stiglo – kazala je Prpićeva.

Branislav Perić, osnivač digitalne konsultantske kuće WITH digital orchestration, rekao je da su podaci najvažnija stvar. Svi su danas na Fejsbuku i Guglu i tu ostavljaju mnogo podataka.
– U budućnosti će podaci biti vredniji od novca – rekao je Perić.
O tome kako jurnjava za novim stvarima može da nanese štetu govorio je Stiv Dol, novinar i brend consultant. Prevelika potreba za nečim novim može da utiče loše na posao.
On je postavio pitanje da li trčimo za novim jer je novo ili zato što nam treba i kao primer naveo Gucci.

Umesto da se fokusiraju na redovne inovacije, najuspešniji brendovi često su oni koji favorizuju jasan i dosledan tok brendiranja koji se može postepeno rafinirati, pre nego što se stvore uslovi za konstantno plasiranje novih

Osim predavanjima, posetioci su mogli da prisustvuju i zanimljivim panelima, a teme su bile e-commerce, biznis transformacija, digitalizacija u kulturi, uvođenje GDPR-a, kako izgraditi community i napraviti savršen media mix, kakva je budućnost medija…
Konferenciju je zatvorila izvršna direktorka IAB Serbia Danka Trbojević. MN

Ostavi komentar