Distributeri

Metro Cash&Carry: Dok čekate robu, čitajte Market network

Još je odavno trgovinski lanac Metro među kupcima bio prepoznatljiv po konceptu Cash&Carry, koji ima mnogo prednosti nad klasičnom magacinskom prodajom. Budući da pojedinim kupcima princip dolaska u Metro Cash&Carry nije uvek praktičan, vodeći svetski veleprodajni lanac u Srbiji je 2010. godine uveo dostavu za profesionalne kupce, pre svega trgovce i ugostitelje

 

Uvođenjem dostave robe Metro Cash&Carry može bolje da odgovori zahtevima kupaca. Ta usluga stekla je veliku popularnost među kupcima, pa zahtevi za dostavu neprestano rastu. Uvođenjem dostave proširen je i broj kupaca, naročito onih koji su geografski daleko od naših prodajnih objekata – kaže Biljana Mašić, viši rukovodilac dostave robe i odeljenja komercijalista na terenu.
U fokusu dostave su profesionalni kupci, kojima takav princip nabavke štedi vreme i smanjuje troškove nabavke robe. Jedna od najvažnijih odlika koje Metro Cash&Carry želi da pokaže kroz koncept dostave robe jeste pouzdanost. Ona se ogleda u kontinuiranoj dostupnosti i kvalitetu isporučenih artikala i brzini dostave.
– Za uslugu dostave u Srbiji zadužen je tim od 70 ljudi, a među njima je najbrojnija grupa takozvanih pickera, onih koji po porudžbini sakupljaju robu za kupce. Oni utiču na to da za kupca bude odabrana prava roba i zato je veoma važno da su precizni, pouzdani i da dobro poznaju asortiman – kaže Biljana Mašić.
Zbog fleksibilnosti Metro Cash&Carry ne koristi svoja vozila za dostavu, već usluge specijalizovanih transportnih kompanija.
– Za kvalitet usluge važni su i koordinatori dostave koji imaju zadatak da osiguraju pravovremenu i tačnu isporuku u kontaktu sa eksternim kompanijama za prevoz. To se čini pravilnim rutiranjem i rasporedom transporta. Radom kompletnog procesa upravljaju šefovi odeljenja dostave, koji postoje posebno za svaki distributivni centar. Za šefa dostave u distributivnom centru veoma je važno da uz logistička znanja ima i komercijalnu svest o tome kako dostava robe utiče na zadovoljstvo kupaca i njihovu želju da tu uslugu ponovo koriste – objašnjava Biljana Mašić.
Veoma bitan deo usluge dostave robe jesu operateri koji primaju porudžbine kupaca i održavaju kontakt s njima. To je veoma važna karika u dostavi, jer je pravovremena komunikacija ključ dobrog partnerskog odnosa. Zato zaposleni u tom odeljenju moraju da razumeju različite potrebe klijenata, jer Metro Cash&Carry u svom portfoliju ima različite kupce.
– Potrebe kioska veoma se razlikuju od potreba hotela sa pet zvezdica. Ceo ovaj proces pod budnim je okom rukovodioca dostave koji prati rad dostave u svim distributivnim centrima. On je odgovoran za optimizaciju procesa, praćenje i korekciju rezultata, krajnju zaradu i zadovoljstvo kupaca – kaže Biljana Mašić.
U 2014. uslugu dostave robe koristilo je oko 2.000 kupaca, znatno više nego prošle godine.
– U Metro Cash&Carry očekuju da će u 2015. dostava kao koncept dobiti još veći značaj u Srbiji zbog konstantnog pritiska na smanjenje troškova i optimizaciju poslovanja kupaca. Projekcije pokazuju da se najveći porast interesovanja očekuje u ugostiteljskom sektoru, a da će ukupan rast u 2015. biti dvocifren. Metro Cash&Carry dodatno će raditi na unapređenju usluge dostave, a planirano je i uvođenje on-lajn naručivanja robe – kaže Biljana Mašić. MN

Ostavi komentar