News Srbija

Nestlé proširuje kapacitete u Srbiji: izvoz iz fabrike u Surčinu u 40 zemalja širom sveta

Nestle

Vrednost investicije u proširenje proizvodnje iznosi 2,3 miliona evra

Povećanje proizvodnih kapaciteta Nestlé fabrike omogućilo je saradnju sa 45 novih dobavljača, otvaranje više od 30 novih radnih mesta i povećanje izvoza pet puta

 Kompanija Nestlé Adriatic objavila je danas proširenje kapaciteta svoje fabrike u Surčinu sa dve nove proizvodne linije i najavila izvoz proizvoda iz ove fabrike u 40 zemalja sveta. Ukupno ulaganje kompanije u novu opremu iznosi 2,3 miliona evra i vodi do povećanja proizvodnje za 25 odsto, proširenja proizvodnog asortimana sa 100 novih artikala i otvaranje više od 30 radnih mesta.

Iz godine u godinu, Nestlé konkretnim aktivnostima pokazuje svoju dugoročnu posvećenost poslovanju u Srbiji i doprinosu razvoju lokalne zajednice“, istakla je Jana Mihajlova, direktorka tržišta jugoistočne Evrope kompanije Nestlé. „Od 2011, kada je fabrika u Surčinu postala deo Nestlé porodice, do danas uložili smo više od 15 miliona evra u opremu, kapacitete i razvoj proizvoda“, dodaje ona. „Ovo je velika stvar za Nestlé poslovanje u Srbiji, jer uz regionalne, služimo potrošače i globalno, pa su Austrija, Bugarska, Francuska, Nemačka, Švajcarska, Japan, Rusija, Meksiko, Peru, Tajvan i Ujedinjeni Arapski Emirati samo neke od zemalja u koje ćemo izvoziti“, naglasila je Mihajlova.

Sa novih proizvodnih linija fabrike izlaziće asortiman proizvoda za konzumaciju izvan kuće (hotele, restorane, kafiće) – dehidrirani konditorski proizvodi za pripremu kolača i museva, desertni sirupi kao i napitak od kafe NESCAFÉ Chocofreddo.

Od 2011. godine, u Surčinu je proizvedeno više od 55.000 tona Nestlé proizvoda i razvijeno više od 2.100 recepata. Sa najnovijom investicijom, proizvodnja je u odnosu na prošlu godinu povećana za četvrtinu, dok je ukupan broj proizvodnih artikala iz kulinarskog, konditorskog i asortimana za konzumiranje izvan kuće dosegao 270 proizvoda.

Tanja Žigić, direktorka Nestlé fabrike Surčin, istakla je da Nestlé u Srbiji zapošljava 546 ljudi, od kojih njih 304 radi u fabrici: „Osim što je proširenje proizvodnih kapaciteta omogućilo otvaranje novih radnih mesta, angažovano je 45 novih dobavljača, od kojih je njih 13 lokalnih. Saradnja s lokalnim dobavljačima uključuje nabavku sirovina i materijala, pa je vrednost njihovog posla minimum 850.000 evra godišnje, što je odlična vest i za kompaniju i za domaće proizvođače sa kojima sarađujemo“.

Gostima se u Nestlé fabrici u Surčinu obratio i Rasim Ljajić, potpredsednik Vlade Srbije i ministar trgovine, turizma i telekomunikacija, koji je istakao da je ovo značajan dan kako za Surčin, tako i za celokupnu srpsku ekonomiju, jer Nestlé popravlja i itekako utiče na međunarodnu poziciju zemlje. „Kompanija Nestlé je model kako mi vidimo razvoj prehrambene industrije u Srbiji“, istakao je Ljajić, dodavši kako je u strateškim dokumentima Vlade Srbije prehrambena industrija jedna od četiri prioritetne oblasti u proizvodnom sektoru, koja u BDP-u učestvuje sa četiri odsto, i ima velike potencijale.

O uspesima kompanije Nestlé, kao i naporima i organizaciji koja je potrebna kako bi kompleksan sistem proizvodnje održavao konstantan nivo bezbednosti i kvaliteta hrane, a brendovi ostali omiljeni kod potrošača, okupljenima je govorio Aco Georgievski, izvršni direktor Nestlé Professional za tržište Adriatik regiona. Georgievski je istakao da će u prvoj godini u Srbiji Nestlé Professional svoj postojeći asortiman od 36 proizvoda za konzumaciju van kuće proširiti sa proizvodima NESCAFÉ Chocofreddo, Frappe Coffee i Frappe Cacao. Istakao je i kako kompanija ima ambiciozne planove za budućnost te je pohvalio dugogodišnju uspešnu saradnju s partnerom Vending, ali i kupcima koji su prepoznali kvalitet Nestlé proizvoda i usluga, kao što su Mc Donald’s, Eko pumpe i Monument.

Državni sekretar u Ministarstvu poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede Senad Mahmutović je naveo kako je investicija kompanije Nestlé u potpunosti u skladu sa strateškim uverenjima Ministarstva i Vlade Srbije o jačanju i razvoju domaće privrede, te dodao da su investicije u sektor hrane i pića veoma važne, zato što je ovaj sektor najvažniji deo prerađivačke industrije u Srbiji.

Prisutnima se obratio i Stevan Šuša, predsednik opštine Surčin, koji je iskazao zadovoljstvo što je kompanija Nestlé još 2011. godine prepoznala dobar poslovni ambijent i razvojne potencijale koje ima ova opština i istakao da će povećani kapaciteti fabrike doprineti razvoju lokalne zajednice i ekonomskoj stabilnosti još većeg broja surčinskih porodica.

S ovom investicijom, Nestlé pokazuje dugoročnu posvećenost poslovanju u Srbiji i doprinosu razvoju lokalne privrede, kao i uverenje da je Srbija konkurentna ne samo u regionu, unutar Evropske unije, već i u svetu.

O kompaniji Nestlé globalno

  • Nestlé je najveća prehrambena kompanija na svetu, koja postoji već 152 godine

  • Nestlé u svom globalnom asortimanu ima više od 10.000 različitih proizvoda i 2.000 brendova

  • Nestlé ima više od 418 fabrika širom sveta

  • Nestlé zapošljava više od 328.000 ljudi

  • Milijardu Nestlé proizvoda proda se svaki dan (ne postoji zemlja na svetu u kojoj nema barem jedan Nestlé proizvod)

O kompaniji Nestlé lokalno

  • Nestlé u Adriatik regionu ima svoja predstavništva više od 15 godina

  • Nestlé u Adriatik regionu ima više od 700 različitih proizvoda i više od 30 brendova

  • Nestlé u Adriatik regionu ima jednu fabriku – Surčin, Srbija (konditorski, kulinarski, asortiman za konzumaciju izvan kuće)

  • Nestlé u Adriatik zapošljava 717 ljudi, od kojih 546 u Srbiji

  • Lokalnim potrošačima Nestlé nudi svetski poznate brendove poput NESCAFÉ, NESQUIK,

THOMY, MAGGI, LION, KIT KAT, SMARTIES, AFTER EIGHT, DESSERT, Nestlé žitarice za doručak, Nestlé dečju hranu, Nestlé Professional asortiman i asortiman PURINA hrane za kućne ljubimce. Osim toga, deo asortimana u Srbiji je i lokalni brend C (Začin, supe)

Zanimljivosti

  • Više od 100.000 potrošača iz Adriatik regiona je u poslednjih pet godina učestvovalo u istraživanjima kompanije i pomoglo u kreiranju asortimana koji odgovara ukusima i očekivanjima lokalnih potrošača

  • Nestlé je u Srbiji uložio više od 500.000 evra u edukaciju 45.500 dece o važnosti pravilne prehrane i bavljenja fizičkom aktivnošću u sklopu projekta ,,ZdravoRastimo’’

Ostavi komentar